Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Styrketräning

Av Corina - 23 september 2010 21:02

Så har jag tränat styrketräning första gången. Jisses så slut jag var efter det upptäckte jag när jag satte mig i bilen för att köra hem. Benen darrade när jag skulle trampa ner kopplingen :) Men det var en skön kännsla !

Imorgon blir det nog rullstol...........


Crosstrainern blir nog en bra kompis under vintern då mina promenadvägar snöat igen ! Den var en grym upplevelse ska jag säga, efter fem minuter var jag genomsvettigt, som att gå med stavar ute ! Grymt härligt för kroppen !


Ikväll har jag bevistat dotterns sista match i fotboll för detta året. Dom lyckades med oavgjort, spelade skitbra gjorde dom verkligen !


Resten av denna kväll kommer jag nu att tillbringa framför Tv:n och vila min skönt trötta kropp.


Carpe Diem 


Jag Corina väger 65 kg den 31 Mars 2011

 
 
Ruth

Ruth

24 september 2010 10:45

Hoppas du kan förflytta dig i dag och inte går som en 90 åring med käppar och krökt rygg. Det är nyttigt för kroppen med träning på hög nivå.
Ha en fin fredag vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

24 september 2010 14:56

Hoppas att det känns bra i dag, styrketräning är så skönt när man kommer in i det.
En bra helg till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

25 september 2010 21:28

Det är en skön känsla att vara trött efter ett ordentligt träningspass.
Jag ska också köpa in något att hålla igång kondisen med då snön ligger för djup på våra småvägar.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
 av irja

av irja

27 september 2010 00:07

Kära Corina !!!
Mitt bästa gym är i trädgården, kärra jord skotta om grönsakslandet, tömma blomkrukorna och ta upp morötterna....LEr,ja listan kan göras lång så de ären bra gymmpapass....Är mör i hela kroppen och knoppen,,,,Ja gympa kan man ha på flera olika sätt....HUVUTSAKEN man rör på sig....Eller hur ???
HA det bäst vännen och en fin höstmåndag, själv ska jag pinas 1 timme hos tandläkaren....
KramiZ IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards