Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Corina - 7 september 2010 12:57

Under denna kategori kommer ni att kunna följa min väg mot ett lättare liv är det meningen.

Startade ju som bekant igår med första besöket på Xtravagansa där jag ingår i en specialgrupp som ska tappa vikt under en längre tid (12 månader).

Man ändrar matintaget, kör mental träning och naturligtvis träning med kroppen.


Man sätter upp ett viktmål, i mitt fall är det 65 kg (som jag vägde innan mina två graviditeter). Så väljer man om man vill gå på hel fart eller halv fart. Enkelt beskrivet är halv fart att fortsätta äta vanlig mat men lite annorlunda. Hel fart betyder att man äter specialkost som xtravagansa kommit fram med som ger en snabbare viktnedgång.

Just nu har jag valt halv fart men jag kan ändra mig senare om jag vill. Får se hur det blir med den saken.

Min grupp träffas en gång per vecka för att peppa varandra och ventilera eventuella problem,funderingar. Första riktiga träffen är den 15/9.

Den 23/9 ska jag påbörja min träning i deras gym är det meningen. Då får jag hjälp med detta. Kommer också att ta promenader, till att börja med två ggr per vecka.


Jag är vägd nu i starten men vikten är inget vi fokuserar på. Meningen är att man ska upptäcka när kläderna blir vidare. Jag ser fram emot att "tappa byxorna" om man säger så :)

I starten väger jag dock 104,7 kg och min målvikt är då 65 kg. Det är en bit att gå kan man väl säga.


Idag har jag lyssnat till första delen av den skiva som ingår i den mentala träningen. Den ska jag lyssna till minst en gång per dag nu i början.

Har ätit frukost, mellanmål och lunch hittills idag. Ett mellanmål till hinner jag troligen med innan jag ska till jobbet och sedan middag på jobbet och ett kvällsmål när jag kommer hem.


Återkommer med vad det är jag äter i senare inlägg. 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards