Corinas Blogg

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Corina - 1 september 2010 10:55

Så är allt som vanligt igen. Hela familjen är åter hemma. Igår kom sonen hem från sin klassresa. Dom hade haft en trevlig tripp till Gotland men ett lite längre stopp i Stockholm också. Dom var nöjd och glada men väldigt trötta hela klassen, även läraren och medföljande föräldrar var mycket trötta.


Idag skoldag igen. Sonen är på sin första dag på Grubbeskolan där han ska gå högstadiet nästa år. Dom ska vara en dag i veckan på Grubbeskolan som en form av inskolning till högstadiet. Blev lite stressigt då den bussen går över en halvtimme tidigare på morgonen och jag glömde väcka sonen lite tidigare. Men han hann med bussen i alla fall men han gormade lite över att vi glömt väcka honom. Lovade att inte glömma fler gånger :)


Själv ska jag jobba kvällen med start kl 16. Har plockat in krusbär på morgonen. Tog en 30 minuters promenad också, blev aningen kort då jag fått ett skavsår på höger fot (som vanligt för min del med nya skor). Har satt dit ett skavsårsplåster och hoppas det ska läka snabbt. I annat fall blir det att promenera med sandaler ett tag. Röra på mig måste jag bara.


Den 6 september skrivs jag in på extravaganza tillsammans med nio andra speciellt utvalda personer. Då är det meningen att min viktnedgång ska starta på allvar. Målet är solklart för min del, jag ska i mina jeans som jag köpte innan jag började arbeta natt. Detta betyder att 15-20 kg ska arbetas bort med bättre mat, motion och motivation. Ni kommer att uppdateras här på bloggen......ett led i att motivera mig till att fullfölja detta. Så full fart mot mitt nya lättare liv med andra ord. Jag har ju redan startat egentligen eftersom jag slutat röka........


Carpe Diem

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards