Corinas Blogg

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Corina - 19 juli 2010 19:36

Idag är det min första egentliga semesterdag :)

Mamma har varit hit idag och fått sina räkningar betalda plus att jag klippt hennes hår igen. Hon mår bara bra vilket verkligen gläder mig.


Barnen är på Bio ikväll men borde snart vara hemma igen.



Lite bilder från gårdagens dans på Sundlinska Gården.


För några dagar sedan cyklade dottern omkull på grusvägen. Inget trevligt alls. Massor med otäcka skrubbsår att titta till men värst på ena knät. Har idag plockat bort omläggningarna och det tog sin tid kan jag säga. Inget trevligt arbete varken för mig eller dottern. Men jag var ju tvungen.....och det visste dottern också. Men till slut fick jag loss omläggningarna med hjälp av mängder av vatten. Nu har hon såren öppna utan plåster för att det inte ska bli sursår i denna sommarvärme. Ser lite otäckt ut men verkar då inte infekterat i alla fall. Trotts allt bra att ha lite kunskap när det handlar om sjukvård.......


Annars har jag inte åstadkommit så värst mycket nyttigt under dagen. Har bara existerat liksom :) Funderar på den sysslan imorgon med men man vet ju aldrig hur det blir. Mest troligt dyker det nog upp något som måste göras.......som vanligt :)


Målningen av huset går vidare men nu har vi fått låna en ställning i alla fall . Bättre än bara stege fast attans att huset ska vara så högt. Jag vågar mig då inte upp på ställningen ...... ska försöka ta några foton imorgon. Just nu målar svågern för att vara snäll. Han målar hela dagarna och hjälper till hos oss efter en redan lång arbetsdag, verkligen snällt av honom !


Carpe Diem

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards