Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Akutbesök

Av Corina - 24 maj 2010 20:10

Skulle arbeta idag och gav mig av som vanligt. Maken skulle enligt planen försöka få en akuttid hos sin läkare på vårcentralen då han varit tungandad och hostat lite blod den senaste tiden. Förra gången detta hände hade han lunginflammation. Han fick tid kl 11 i förmiddags så jag avbröt mitt arbete för att åka hem och följa med honom.

Det blev en resa till akuten från vårdcentralen. Och på akuten tog det som vanligt tid. Provtagningar och lungröntgen. Och väntan på svaren. Någon lunginflammation var det inte enligt rtg och provsvar men man ville utreda vidare så han blev inlagd. Så nu har jag gubben på sjukhuset och mitt pusslande börjar ta form.....måste ju arbeta också.

Missade dotterns fotbollsmatch ikväll då jag inte var hemma förrän efter kl 18 ikväll från sjukhuset. Och hemma satt sonen och var oroligt såklart ! Kunde i alla fall lugna honom. Hoppas kunna lugna dottern också när hon kommer hem.

Nu startar operation pussel för min del. Jobbar kväll imorgon och jag hoppas mina grannar kan hjälpa barnen på kvällen. Jag är ju inte hemma förrän efter halv tio.

Så får vi ju se hur länge dom vill ha maken kvar på sjukhuset. Jag arbetar ju helgen också........den som lever får se. Nu ska jag ta och hänga tvätt i alla fall.

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

24 maj 2010 22:05

Trist att din make blev så dålig så han blev inlagd på sjukhuset.
Hoppas han mår bättre snart igen.
Och förstår att det även blir ett pusslande för dig med hjälp hemma med barnen då du jobbar.
Hoppas det löser sig.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Marianne

Marianne

24 maj 2010 22:48

Tråkigt att maken inte är kry. Jag hoppas han snabbt ska bli kry igen. Inte lätt att stå ensam och försöka puzzla ihop arbetstider och hjälp med barnen. Jag hoppas du får hjälp så att du kan jobba i lugn och ro.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
lillis

lillis

25 maj 2010 06:33

Tråkigt att din man är dålig, hoppas att han kryar
på sig så han snart får komma hem. Hoppas att du får hjälp med barnen
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards