Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Corina - 7 maj 2010 16:58

Idag är det då fredag igen. Min första arbetsvecka dagtid avslutade jag igår med att jobba 7 - 17, en riktigt mardrömstur enligt mig. Det enda man kommer undan är kvällsmaten och läggningarna, i övrigt är man med på allt.

Mina tre dagar har resulterat i en rygg som skriker och ett huvud som dunkar ! Jag hoppas det inte ska fortsätta så för då vete katten vad jag ska göra.


Har åter blivit schemaansvarig på avdelninge vilket jag tog på mig med blandade kännslor. Jag vete katten om det är värt all tid det tar med detta önskeschema faktiskt. Man lägger ner åtskilliga timmar på detta och får i alla fall inget som man vill och ett schema som liknar anka. Börjar allt mera tycka att ett fast schema vore det bästa, behöver man byta får man väl fixa det som man gjorde förr i tiden, med varandra. Fungerade ju då varför skulle det inte fungera idag ?


Har även försökt få något sorts svar på hur man ska lösa parkeringsproblemet på min arbetsplats. Det är lögn att få en plats om man inte börjar arbeta kl 7 på morgonen. Nyligen fick vi vårt nya inplastade parkeringstillstånd och texten på det fick mig att sätta nikotintuggummit i vrångstrupen !

Parkeringstillstånd motorvärmare

           Giltigt:

Prästsjögården/Aktrisen demenscentra gäller i mån av plats på anvisade parkeringar kring Prästsjögården med giltigt parkeringstillstånd väl synligt i framrutan. 


Notera: gäller i mån av plats. Va fa* betalar jag 140 kr i månaden för egentligen ? En parkering med motorvärmare som jag allt som oftast inte får tillgång till.......man tror inte det är san ju. Men kanske är det så att Umeå Kommun fixar sitt underskott på detta sätt ?Man tar betalt av alla men har bara parkering till en del....snacka om ekonomisk vinst, eller hur ?


Nu har jag mailat åt olika håll idag. Från ett håll fick jag ett värdelöst svar och de andra har inte brytt sig i att svara ännu. Så jag väntar ! Nästa steg blir banne mig ordet fritt i Västerbottens kuriren !


Nä nu ska jag iväg å dricka vin med grannfrun. Mycket trevligare !


Ha en underbar helg allihopa !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards