Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Vakat av

Av Corina - 24 mars 2010 19:41

Ja så var det vakat av för detta passet med två nätter. Nu har jag nio nätter ledigt framför mig igen. Nästa gång jag arbetar är det Påsk har jag förstått :)


Första natten blev en tung historia. Började känna mig konstig, började liksom se luddigt. Varningsklockor ringde om att migränen knackade på. Alvedon hjälper inte mycket men hade inget annat att tillgå där i natten. Härdade ut i alla fall men bilfärden hem blev tungsam den morgonen.I med ordentlig medicin innan jag intog sängen och somnade som klubbad ! Sov egentligen ganska ostört, var upp på toa en sväng runt tolvtiden. Somnade om och sov till nästan halv tre. Vaknade luddig i skallen, inget ovanligt efter huvudvärkstillfällena. Luddigheten ville inte riktigt ge med sig heller. Kände mig aningen luddig när jag åkte till min andra natt på jobbet. Tänkte att detta blir en låååång natt det också. Och så kom jag på vad det hela kunde komma sig av, koffeinbrist ! Jamen självklart, jag hade inte druckit kaffe på nästan två dygn ! Klart jag mådde som jag mådde !! På med pannan på jobbet och se när en kopp kaffe slunkit ner mådde jag genast mycket bättre. Och natten blev en fröjd att jobba trotts att det vart spring hela natten. Huvudvärken som bortblåst och det kändes underbart !

Vad gör det då att man lägger samma lilla förvirrade gubbe typ 30 gånger samma natt :)) Och att halva avdelningen stiger upp på samma minut den morgonen och man får springa runt som en lusig gris till tio i sju då dagpersonalen kommer ? Och att man inte suttit mer än fem minuter i sträck på hela natten gör inte så värst mycket, huvudvärken är ju borta i alla fall :)) Egentligen behövs det så lite för att man ska vara nöjd, en kopp kaffe *S*


Nu ska det kopplas av framför TV:n med en kopp te hade jag tänkt mig innan sängen kallar. Som vanligt torde det väl bli sent, har ju utvecklats till en riktigt nattskata det senaste året :) Borde nog byta namn på bloggen snart........


Kram till er alla !  

 
 
Margit

Margit

24 mars 2010 22:42

Hej Corina!!! Jag har ockå vakat av i morse....efter 3 arbetsnätter och ut igen skärtorsdag och lånfredagsnätterna.
Va bra att du kom på att det var "bara" KAFFET som du sakmnade...när du var så i huvudet..
Så GLÖM INTE KAFFET nästa gång...
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
smeden

smeden

24 mars 2010 23:05

Ja klara nätter utan kaffe det går ju inte. Det mins jag från mina egna vaknätter! Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
"Bettan"

"Bettan"

24 mars 2010 23:59

Hoppas att du ska få sova gott & inte vänder ditt dygn allt för mkt. lätt hänt det där.

Va skönt att det bara var kaffet som fattades dig. Blev en aning orolig innan.
Kram på dig vännen & var rädd om dig!
/Bettan

http://dream-on.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

25 mars 2010 08:55

Jo du tjejen, koffeinbrist kan verkligen vara hemskt, men det har jag lärt mig så när jag ska till läkaren och ta prover fastande blir det att kolla in närmaste fik inna läkarbesöket för att ta bort huvudvärken, det är ju nästan som nikotinbrist.
Nu vet du det till nästa gång du försöker skippa kaffe.
Njut nu av dina lediga dagar.
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

25 mars 2010 10:25

Vad skönt att du blev piggare när du fått lite kaffe i dig
Ha det
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

25 mars 2010 15:15

Sååå skönt att kaffet hjälpte till att du blev fri från din huvudvärk. Ja dricker ju bara Café Latte numera sedan jag slutat röka.
Ha en fin vecka!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se/heavenla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards