Corinas Blogg

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Corina - 15 mars 2010 08:54

God morgon på er alla !


Skoldag för barnen och dom kom sig iväg helt enligt planerna. Allt flöt otroligt fint här hemma denna morgon.

Maken har fruktansvärt ont i ryggen, ischias misstänker då jag eftersom det strålar ut i ett ben också. Stackarn kan inte ens sova ordentligt på nätterna. Detta betyder också något nedsatt humör.......eller rättare sagt......inget tålamod alls med någonting ! Han kontaktade under gårdagskvällen en föredetta granne som är diplomerad osteopat ( tror jag det heter ). Han har hjälpt maken tidigare två gånger. Han skulle kolla om tid fanns och höra av sig idag. Jag hoppas tid finns för makens humör tär på det mesta här hemma just nu......

Eftersom maken dessutom äter Waran får han ju inte inta vilka värkmediciner som helst heller, Alvedon hjälper inte långt och maxdosen per dygn ligger på 8 tabletter. Högre dos kan ge leverskador, eller leverpåverkan. Så just nu får han helt enkelt enbart härda ut vilket han klarar si så där....


Själv mår jag bara bra. Mina krämpor är konstanta och inte lönt att avhandla. Jag står på benen och kan klara det jag ska så varför klaga ?


Nu på morgonen har jag lagt ihop tvätten och burit ut till respektive garderob. Måste ta ett snack med ungarna nu att när jag startar mitt dagarbete måste dom börja göra detta själva, lägga in den rena tvätten i skåparna. Om jag måste göra allt sånt får jag aldrig vara ledig och ha egen tid när jag kommer att jobba 80% dagtid med varannan helg dessutom ( vilket jag inte ser fram emot ). Barnen måste börja hjälpa till mera här hemma nu, får se om jag lyckas med detta ? Alma blir det nog inga problem med för hon är duktig om man bara ber henne. Viktor är det nog aningen sämre med :) Får hitta någon morot så kanske det löser sig detta också.


Nu ska jag fortsätta med dagens värv, lite städning måste utföras även om jag helst skulle slippa.

Jo just de.....har lagt ut nya örhängen nu också.....bara att kika in :)


Kram till er alla !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards