Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Söndag

Av Corina - 28 februari 2010 16:24

Denna helgen blev en lucka i almanackan för hela familjen. Först idag har barnen kommit igång igen och är som vanligt. Igår kväll var det dags för maken att drabbas så han har varit dålig inatt. Han har sovit större delen av dagen. Jag själv känner mig skapligt pigg idag. Fast magen är fortfarande lite orolig. Ska nog bli bättre det också, jag får jag ha kvar maten i alla fall.

Det har sina fördelar att ha extra säng och rum att tillgå dessa gånger och två badrum. Känns bra att kunna ha eget rum när man är sjuk och så slipper man störa de övriga som sover på natten.


Ute har det snöat hela helgen, flera decimeter har det kommit denna gången. Tack och lov kom just grannen med sin lilla traktorsnöslunga och undsatte oss så vi slapp skotta. Så himla härligt med bra grannar. Vi ska köpa bensin till dom som betalning för skottandet, självklart !


Dottern önskar sig vita jeans ! Får ge mig ut på jakt med andra ord bland katalogerna på nätet och se om jag hittar några vita jeans. Inte så praktiskt men jag vet av erfarenhet att vill hon ha något i klädväg är det bara att skaffa det.


Nu börjar det bli dags för middag här. Idag blir det varmkorv och potatismos hade jag tänkt. Enkelt och bra när man inte är riktigt i form att stå vid spisen.

Får se om det blir några bloggbesök senare ikväll.


Kram till er alla !

 
 
Ruth

Ruth

28 februari 2010 19:17

Gott och höra att magarna har lugnat sig, tur det går över så snabbt. Vi har 3 rum som som ej är i bruk, blir ofta rumsbyten här också när gubben snarkar för mycket, eller när jag hostar, då stör man inte nattsömnen för varandra.
Söndagskramen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 mars 2010 11:20

Skönt att höra att ni börjar på att bli bättre
Ha en skön dag/ Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

1 mars 2010 18:20

Men hörru.....det ska väl för sj..ton bli vår och sommar och då är det väl fint med vita jeans och dom går ju att tvätta i hög värme....hoppas jag
ha det gott
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

1 mars 2010 20:38

Jag hoppas ni alla snart ska vara krya igen. Ja vita jeans är ju snyggt om än ganska opraktiska. Jag hoppas du hittar ett par till din dotter.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
margit

margit

2 mars 2010 15:42

Hej Corina!!! Hoppas att allt är väl med dig..i dessa förkylnings och magsjuketider...
Hör skiner solen ..just nu i alla fall...
Kramen !!!

http://margitholm.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

3 mars 2010 10:45

Sänder en ondsdagskram

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards