Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Äntligen Måndag !!!!!!

Av Corina - 22 februari 2010 19:38

Så sa jag nu på morgonen ! Du milde tid vilken helg det har varit på jobbet. Ett evigt springande hela helgen. Jag tror alla våra boenden har varit vakna på nätterna och dessutom lite halvgriniga hela högen. Full huggning hade vi fast vi var tre stycken på 24 boenden. Efter två såna nätter var man totalt slut och då hade man lika fullt en natt kvar att jobba. Tack och lov blev tredje natten betydligt lugnare.

Och idag ringde en av våra nya chefer och bad mig jobba tre veckor till som resurs på natten eftersom det varit så oroligt efter alla omflyttningar som varit. Och jag har ju trotts allt trivts bra på natten så jag lovade jobba tre veckor till :)


Nu är det kväll igen.Jag ska nu kasta mig ner i fotöljen och titta på Tv ikväll och njuta av att slippa springa runt och jaga oroliga och aggressiva dementa :) Ser fram emot att få dricka en kopp te i lugn och ro medans det fortfarande är varmt dessutom.....


På återseende alla mina vänner ! Kram !

 
 
smeden

smeden

22 februari 2010 19:49

Då får jag önska dig en njutbar kväll framför TV efter allt slit du haft. Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

22 februari 2010 21:28

Jag hoppas att du har en skön kväll i TV-fåtöljen. Här har det varit OS blandat med "Mimmi och Reine i fjällen".

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
margit

margit

23 februari 2010 00:01

Gokväll Corina! Du sak se...dom kasnke ändå inser ATT det måster vara flera personal...än vad dom tänkt....
Kramen!!

http://marrgitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

23 februari 2010 06:31

Skönt för dig att vara ledig efter en jobbig helg. Hoppas att dom inser att dom inte klarar sig med mindre personalstyrka
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

23 februari 2010 17:03

Koppla av nu så mycket du kan och vem vet, kanske dom ändrar sig så du för ha kvar dina nattpass.
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
margit

margit

23 februari 2010 19:53

Ser att jag skrivit frl bloggadress...I förra inlägget!!

http://margitholm.blogg .se

 
Marianne

Marianne

27 februari 2010 11:59

Så skönt att du fick lite mer tid på dig med nattarbete. jag hoppas de inser att det behövs extra folk på nätterna.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards