Egentligen borde jag vara på nattmöte ikväll. Men maken är på ett möte också och vi kan ju inte lämna barnen vind för våg en vardagkväll. Ingen annan kväll heller för den delen.
På dagens agenda stod det dammsugning, tvätt och matlagning. Alla tre punkterna är utförda. Till mat blev det palt denna dag. Båda barnen åt med god aptit :)
Borde inte personalen på försäkringskassan gå en kurs i hyfsat beteende ? Jag förstår att det ringer folk hela tiden och ställer mer eller mindre smarta frågor. Men visst har dom ett serviceyrke i alla fall ? Och inte ska man behöva tåla snorkigt och nedvärderande svar när man ringer och ställer frågor ?
Jag har också ett serviceyrke och visst blir jag in till döden less på besvärliga vårdtagare och ännu jobbigare anhöriga med konstiga och ologiska krav. Men inte katten får jag bete mig som snorkfröken även om jag skulle vilja ! Då skulle jag inte ha något jobb. Men på försäkringskassan får man tydligen bete sig hur man vill mot de kunder man har ! Fy f** för försäkringskassan och deras urusla service till oss kunder ! En himla tur att jag inte har att göra med dessa snorkiga personer allt för ofta för då skulle jag väl avlida i rena ilskan över deras snorkiga beteende .
Detta blir dagens lilla inlägg, allt för att göra av med ett synnerligen dåligt humör. Nu känns det bättre .
Kram till er alla !
smeden
15 februari 2010 19:13
Då har du varit duktig idag, men palten får ni behålla för er själv!
Jo tånk om man i vårdarbetet betedde sig som snorkiga tjänstemän.Kram
http://bengtalfred.bloggplatsen.se
Marianne
15 februari 2010 21:41
Ibland har folk valt fel jobb. Det finns väl aldrig någon anledning till att uppföra sig snorkigt. Och sen finns det inga dumma frågor. Ibland behöver man avreagera sig. Och bloggen är en bra plats för det.
Ha det gott
http://www.ekoxenskennel.se
Kram Ruth
15 februari 2010 22:11
Som tur är så har jag aldrig besökt Försäkringskassan i något ärende, men skulle jag komma dit och bli illa bemött så skulle jag inte tiga, ingen är någon annan förmer. Inte så lätt att tiga och bita sig i tungan, för då blir blir det ajaj i flera dagar efteråt.
http://bernamis.bloggplatsen.se
margit
15 februari 2010 23:11
Gokväll Corina!
PALTEN...den skulle jag ha tackat JA till...direkt...ätit 2-3 stycken... MED lingonsylt...och margarin/smör..SÅ gott!!
ja man läser nästan dagligen hur många får "bråka" med F-kassan...När man själv inte är i det läget så har man nog svårt att sätta sig in i de...Förstår att det måste va jobiigt...allt IFRÅGASÄTTANDE...
Kramen till dej!!
http://margitholm.blogg.se
lillis
16 februari 2010 07:01
Har oxå bråkat med försäkringskassan för några år sen och då frågade jag om dom inte fick gå på charmkurs och då blev damen lite vänligare.
Ha en bra och skön dag
Kram
http://danslillis.bloggplatsen.se
Maria
16 februari 2010 11:14
Låter som personalen på försäkringskassan skulle behöva gå en charmkurs och vet du vad?! Då kan dom göra sällskap med vissa ur personalen på arbetsförmedlingen runt om i landet. När jag ringer och redovisar vilka arbeten jag sökt under en månad så hamnar jag någonstans i Sverige på en arbetsförmedling, vissa är precis som hon du berätta om på FK och vissa är hur trevliga som helst. Förstår inte att såna få ha jobben kvar.
Ha en fin dag
Kram
Yvonne R
16 februari 2010 18:33
Trisst med servicefolk som inte kan ta kunder..usch. Jag har ju haft ett kundrelaterat arbete i 22 år och som du skriver att alla dom man möter är ju inte trevliga men man får absolut inte visa vad man tänker om dom.
Har turen att inte behövt anlita F-kassan (ännu)
Kramar i massor
http://yvonne.bloggagratis.se