Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Dagens sysselsättning

Av Corina - 26 januari 2010 18:33

   Detta är det jag pysslat med under dagen. Fick hem lite nytt material för smyckestillverkningen och var bara tvungen att testa en ide jag hade. Blev dessa örhängen som ska likna en trollslända. Gjorde också ett halsband med en trollslända som hänge. Halsbandet har jag inte fotat ännu.Det sitter runt min hals för tillfället. Har även pysslat ihop två par andra örhängen också men dessa har jag inte fotat ännu.


För övrigt har det varit en slappardag faktiskt. Färgade håret på förmiddagen men hjälp av maken så nu är jag rödhårig igen.Måste nog snart ta ett kort på mig själv och förnya här på bloggen. Är ju betydligt mera långhårig numera.


Ute har det börjat blåsa nu under kvällen.Dom har ju utlovat en ordentlig snöstorm tydligen hos oss. Verkar inte speciellt kul och Alma som börjar sin dans nere i stan imorgon kväll........hoppas det inte blir allt för illa.

Maken är nere i stan ikväll på ett möte.Hoppas han hinner hem innan ovädret bryter ut på riktigt, kunde visst bli upp emot 30 cm snö !


Nu är det i alla fall kväll och dags för avkoppling........igen :)

Nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll ! 

 
 
paula

paula

26 januari 2010 19:10

Hej! Eftersom vi redan är grannar, är det dax att jag hälsar på dig här också! Fint örhänge du har gjort, jag har flera kompisar som tillverkar smycken, ni är så kreativa! Själv försöker jag måla lite då o då, men det blir mest andra typer av tavlor, hihi
Tittar in igen!

http://paulaz.se

 
smeden svarar!

smeden svarar!

26 januari 2010 20:13

Begriper inte hur det ska sättas fast i örat, men snyggt var det. Rödhårig, Har du blivit mer sexig då?
Jo det har gått ut en snöstormsvarnng nr 2vi norra Sverige!
Kram på dig!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

26 januari 2010 20:27

Så vackert Trollslände-smycke du har gjort.
Du gör så fina saker.
jag har också hört om den väntande snöstormen,
och hoppas den inte ställer till med alltför mycket problem.
Nog fick vi vinter iår alltid....och långvarig också...
Ha det så gott och trevlig kväll önskar jag dig också
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
lillis

lillis

27 januari 2010 06:51

Jättefina örhängen, du gör så fina smycken
Önskar dig en fin dag
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

27 januari 2010 09:38

Mycket fina örhängen du gör...denna trollslända för på hittigt!

Nu snöööööar det för fullt här!
Usch o fy!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

27 januari 2010 11:58

Så fint örhänge du har gjort :)
Här med har dom lovat oväder och de har redan börjat, blåser och snöar..uscha! Själv vill jag ha vår nu :)
Ha en bra dag
Kramen

 
smeden

smeden

27 januari 2010 23:32

Nu är klockan så mycket att jag kan inte vänta på något nytt i dag. Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

28 januari 2010 15:46

Jätte fina örhängen..blir lite sugen igen ;)
Hoppas att ovädret inte blev för mycket hos er.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards