Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Torsdag

Av Corina - 10 december 2009 09:37

Redan torsdag ! Veckorna går fort. Julstressen vägrar jag släppa in över min tröskel. Jag har minimerat allt runt julen numera. Inte hysteriskt bakande, inget hysteriskt matlagande och absolut ingen hysteri bland julklappsinköpen. Mina julklappar är färdiga, bara inslagningen kvar. Möjligtvis ska jag köpa en klapp till åt dottern.

Matmässigt har jag minskat ner totalt, varför ska man ha en massa när ingen äter det ? Barnen äter skinka, köttbullar och prinskorv. Sedan rör dom inget annat så varför ska vi ha mera på julbordet då ? Lite mera blir det väl dock men det finns dom som lever på att sälja mat   .

Vid julbordet detta år kommer vi troligen att bli bara jag, maken och barnen.Kanske min mamma kommer till oss över dagen. Sedan ska jag arbeta natten så jag åker hemifrån kl 20.00 på kvällen. Så för min del satsar jag mera på nyåret då jag är ledig istället   .


Maken är hos tandläkaren just nu. Hoppas han bli hjälpt för tandvärk är inte roligt alls. Stackars lilla gubben..........  .


Ikväll är det öppet hus på skolan. Blir att åka dit för att titta på barnen som ska underhålla. Så säljer dom gröt och smörgås och fika såklart. Så vi kommer nog inte hem förrän efter halv åtta denna kvällen. Men det brukar vara så roligt på dessa kvällar och barnen är så duktiga !

Sonen är i alla fall frisk nu så han for till skolan idag.


Så har jag pratat med Folksam igen och nu är allt äntligen klart och pengarna ska vara på väg. Folksam har verkligen varit trevliga att ha att göra med.Dom kan ju inte rå för att vetrinären inte får tummen ur någon gång ! Men fortfarande vill tårarna trilla när jag tänker på Wanilla   . Hoppas vi inte ska behöva vänta allt för länge på en ny trasselsudd ! Saknar mina prmenader tillsammans med en hund.


Nya smycken finns på min hemsida också, en helt ny sida. Har också julat till startsidan. Gör ett besök.....och glöm inte gästboken. Jag gillar hälsningar i den och kanske någon åsikt om förändringarna .


Ha nu en fortsatt underbar torsdag. Kram till er alla ! 

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

10 december 2009 10:17

Håller med dig, denna Julen är bara stress och överflöd med all ting. På självaste Julafton så blir vi själva, men gubben skall ha allsorts mat på bordet som hör julen till, han har svårt att bryta traditionerna.
Hoppas din man har fått bort sin tandverk, finns inget värre.

Kan inte se att du har julpyntat på din startsida för smycken, men otroligt många fina smycken har du gjort.

Hoppas ni får en trevlig kväll med risgrynsgröt och underhållning.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

10 december 2009 13:50

Hejsan Corina!
Vi har minsann också minskat ner julfirandet betydligt. Vi ha ju inga barn hemma och julen är ju barnens högtid, även om vi vuxna också tycker om den. Lite gott att äta, lugnt och skönt, Kalle Anka och Karl-Bertil Jonsson på TV och kanske, om man orkar hålla sig vaken så länge, midnattsmässa.
Hoppas du snart får en promenadkompis igen.
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
lillis

lillis

10 december 2009 15:02

Tar det oxå lugnt med allt som gäller julen och det är skönt att man slipper stressa.Hoppas att du snart får en liten hundvalp och få sköta om
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

10 december 2009 18:28

Ingen julstress här heller, har oxå minskat ner på julklappar nu när barnen är stora och jobbar.

Kram

http://teamlucas.blogg.se

 
margit

margit

10 december 2009 22:48

Hej Corina! trevligt att läsa..att inte du stressar speciellt heller. Vi blir 16 pers här hos Lasse...några ligger över..men känner ändå ingen strss...någon gör Jansson, någon gör hemgjorda köttbullar, någon tar knäck, lite saffransbröd...
För åreta så la jag in på MINA DOKUMENT: både inköpslistor, menyer...så det har jag gott stöd av nu också...
Juldagen o övriga dagra i julen är vi färre,..och då blir det rester av julmaten samt JULDAG, tjocka revnensspjäll...Annadag...Laxo sås o potatis...söndag: Har en stot FLÄKFILE...somär grunden...så jag bävar inte inför de dagrana. Jobbar endast "juldagensnatten..." och då åker jag till E-tuna "fram o åter..."
Kram till dej!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Marianne

Marianne

11 december 2009 00:05

Jag vägrar också att stressa mig fram till julen. Det blir jul utan att jag kör musten ur mig själv. Vi har en önskelista på vad som ska finnas på vårt julbord, för jag vägrar köpa och laga mat ingen vill äta.
Jag har haft mina hundar försäkradei Folksam under många år och jag är nöjd med dem som försäkringsbolag.
ha det gott
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards