Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 1 december 2009

God Morgon och Snö !

Av Corina - 1 december 2009 09:16


Vaknade idag och det var vitt ute  . Lyckan är fullständig, äntligen lite snö. Må det nu få ligga kvar men olyckligtvis torde det väl som vanligt inte bli så.

Vad blir det denna dag då ? Tja, tvättmaskinen går för fulla muggar, som vanligt. Planerar att steka älgkött. Måste göra detta tidigt under dagen eftersom det är brottom med middagen. Sonen tränar innebandy kl 18 och ska då vara i Vindeln, drygt tre mil att åka från oss.

Men i övrigt har jag inget planerat som måste göras faktiskt. Hade tänkt ta det lugnt. Imorgon är det ju dags att arbeta igen   .

Vi har blivit med piano. Fast ingen av oss kan spela detta instrument. Pianot har tillhört makens mamma tidigare. Så nu har det "kommit hem" igen kan man väl säga eftersom vi bor i makens hemgård. Vi får väl lära oss spela och man vet ju aldrig, någon av barnen kan ju vilja lära sig vad det lider. Pianot pryder i alla fall sin plats i vardagsrummet. Själv spelar jag gitarr fast numera ganska sällan.


Håller på att bli dags att göra julgåvor i Pain Shop Pro också. Kanske kan knåpa lite med detta under dagen också.


Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig dag ! Länge sedan jag vandrade runt till er alla, kanske kan klämma in det idag också. Kramis   !

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

1 december 2009 09:57

Så vit, fin och orörd snö ni har fått, måste det bara få ligga kvar, så ljust och fint det blir på en gång. Underbara foton, njuter. Grattis till pianot, nu blir det till att klinka på tangenterna och skapa julsånger :)

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 december 2009 13:00

Vad avundsjuk jag blir på att du har snö.Så vackra foton du har plåtat. Får väl säga Grattis till pianot, nu får ni lära er att spela
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

1 december 2009 17:16

Vilka kort!!!!!!!!!!!!!!! Tänk om vi kunde få snö här nere på västkusten som vill ligga kvar. Har haft sol idag och någon minusgrad, alltid något:)
Kul med pianot, ni kanske kan bilda en grupp:)
Ha det gott min vän!!

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

1 december 2009 17:16

Tack gulliga du att som du skrev hos mig att jag kan låna foton från dina fotogallerier för att använda när jag gör bilder.
Jätte-snällt och du har så många fina bilder,
och naturligtvis om jag lånar något så talar jag om i det inlägget att jag använt ett foto från dig.

Och oj, så mysiga foton du har här i inlägget med snön som kommit, och ja, hoppas den får ligga kvar.
Hoppas det även kommer lite snö här också, så det blir ljusare och mysigare ute.

Men vad kul att ni har ett piano nu.
Själv spelade jag mycket piano när jag växte upp, och det var så roligt.

Ha en fin kväll.
Kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

1 december 2009 19:25

Så vackra snöbilder Corina!
Du får mig nästan att längta efter lite kyla och snö. Jag är trött på allt det här gråa nu. Men det kommer väl när man minst anar.

Ha det så gott!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Åsa (Valerina)

Åsa (Valerina)

1 december 2009 21:04

Åh vad fint med snö :)

http://valerina.wordpress.com

 
Tina

Tina

1 december 2009 21:41

Så mysigt med den första snön ! Här är den en sällsynt gäst och kommer lite grann så stannar snön sällan länge !
Jo, tack mår bättre nu :D !

http://www.bernertea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards