Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Fredag

Av Corina - 27 november 2009 16:49

Idag kom det efterlängtade svaret på proverna som jag väntat så länge på.


PAD : Membranös glomerulonefrit med proteinuri samt steroidhepatos med gallstas och mjälthemosideros.


I det stora hela förstår jag att det var något allvarligt med njurarna men övrigt är jag lite osäker på, något med lever, galla och mjälte också. Kanske någon som läser min blogg kan lite mera och kan förklara ? Njurarna var inflammerade tror jag i alla fall ?????

Nu kan  jag i alla fall göra ett avslut och gå vidare och så småningom bli hundägare igen. Känns lättare faktiskt och jag börjar liksom längta lite efter en ny krabat att älska .


Har varit och handlat inför stundande helg.Själv ska jag nu jobba tre nätter men familjen måste ju äta ändå. Var också tvungen att handla nya stövlar till dottern.Hennes höll på att falla isär  .


Men nu ska jag snart ta och lägga mig en stund i soffan och försöka vila lite.Känner fortfarande av nacken tyvärr men försöker hålla mig varm så jag inte blir så stel. Då känns det faktiskt bättre.Fuskade med det idag när jag var ute och vips fick jag mycket ondare   


Nu får ni ha en fortsatt trevlig fredag kväll. Hinner jag återkommer jag under nattens gång med lite nattprat

 
 
lillis

lillis

27 november 2009 18:35

Vad skönt att du fått svar så du kan göra bokslut och gå vidare.Hoppas att du får en lugn natt på jobbet
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

28 november 2009 00:13

Så skönt att du äntligen fått svar. Men ring din veterinär och be honom översätta diagnosen till svenska så att ni vet vad som Wanilla varit drabbad av.
Det måste vara tungt att jobba tre nätter i rad, jag hoppas du får en trevlig 1a advent trots jobb hela helgen.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
margit

margit

28 november 2009 06:42

Hej Corina! Ja då har vi snart gjort en natt" igen...Nu har jag 1 kvar...snart hem o sova..Min Lasse kommer till E-tuna på e m. då blitr det att åka "lite runt" på vissa affärer.
Kram på dej o sov GOTT idag!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

28 november 2009 09:48

Inte så lätt att tyda denna diagnosen, får ta en expert till hjälp, veterinären. Jobbigt när nacken krånglar, så brukar jag få om jag sitter för länge vid datorn, inte bra.
Hoppas det gick bra på jobbet i natt, nu ligger du och sover en välförtjänt vila efter nattens mödor.
Ha en fin 1:a Advent !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

29 november 2009 02:23

Jag önskar er alla en riktigt mysig 1:a Advent!
Bra att du äntligen fått svar från veterinären. Hoppas du hade det mysigt hos valparna.

Ha det bra!
Adventkram från mig

http://bettan.lojdstrom.se

 
Tina tillfälligt utan Tea

Tina tillfälligt utan Tea

29 november 2009 05:32

Det var ju väl att beskedet om Wanillas sjukdom kom, efter lite påtryckning. Ja, lite experthjälp lär ju behövas för att förstå den fullt ut, det är viktigt med ett avslut och jag misstänker att ni tyvärr inte hade kunnat göra något annorlunda.
Själv har jag legat sjuk i veckan, inga svinbakterier utan mer åt magsjuka, matt och darrig men på bättringsväg. Men helgen som skulle utnyttjats till att hälsa på Teas valpar fick nu bli vila och försöka få lite adventstämmning i boendet. Hoppas du fick en mysig stund med din uppfödares valpar, fyra veckors valpar är perfekta "gosedjur" ! Blir det någon av dem som får bo hos er sen ?
Ha en riktigt skön första advent med familjen !

http://www.bernertea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards