Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Tisdag

Av Corina - 3 november 2009 08:34

Ny dag. Nya tag.


Eftersom jag inte hade rätt summa på lönekontot måste jag tillbaka till vetrinären idag för att få intyget. Jag har sällan 6000 kr på lönekontot nämligen så det blev att ta hunden med hem men lämna intyget tills summan är betald. Och den betalade jag in i går sedan vi kommit hem. 5675 kr är en del pengar tycker jag. Men vad gör man ? Man betalar och ser kanske inte glad ut men i alla fall. Så får vi se vad Folksam säger.


Ute blåser det hos oss idag och är gråmulet. Men än regnar det inte i alla fall. Jag måste handla mat också idag då skåparna börjar bli aningen tomma. Mat måste vi ju ha. Funderar på pizza till middag, egentillverkad pizza. Den blir godast tycker jag i alla fall.

I övrigt vet jag faktiskt inte vad jag ska göra denna dag. Man får ju liksom en del tid över numera när man inte har hunden. Tar sin tid att lägga om rutinerna här hemma.

Men jag kan säga att katten får en massa uppmärksamhet extra.


Ska lämna lite saker till uppfödaren också idag. Har ju en massa hundmat kvar som bara står och blir gammalt. Bättre att ge bort än att kasta. Kostar ju lite det också.

Så ska det väl städas lite som vanligt. Just nu dras det ju in en massa eftersom det är blött ute. Barnen drar in enormt och även maken faktiskt. Måste dammsuga och torka golven.

Ska också passa på när jag handlar och se om jag hittar en ny torkställning till tvättstugan. Den jag har börjar bli lite ranglig faktiskt. Får se vad jag hittar på Coop.


Nu önskar jag alla mina vänner en trevlig dag !


    

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

3 november 2009 09:33

Kan förstå hur det känns utan Wanilla, tomt och konstigt. Folksam brukar vara snabba med utbetalningarna så jag tror inte du skall behöva vänta så länge, det är stora summor att ligga ute med. Dagarna rullar på, det dröjer nog inte så länge innan en ny liten tulta förgyllar er tillvaro.
Ha en riktig bra dag. Regn och trist här, samma väder som i går.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
margit

margit

3 november 2009 10:04

Gomorron Corina! Vi sov till 9.15 Var uppe till 2..
Ja både Lasse o jag har ju fyllt 65...han har slutat jobba i juni men jag jobbar fortfarande...Brukar säga "Jag är inte mogen att kliva av än!." Har 5,5 mil mellan Lasse o mej. O det är ju inget avstånd när man är norrlänning.
Jag förstår att ni alla saknar Wanilla. Vilket tomrum...och ändra rutinerna...en hund "kräver ju" att man ofta kommer sig ut på promenader.
Bra att ni har en katt så ni ändå har något djur att "kela med".
Ja visst får du länka! Jag är inte så duktig på sånt...jag brukar då spara på favoriter..Ni som är yngre kan ju data mycke mer...
Du har ju så fint på din Blogg. Du "kan ju själv"...
Här är det ca 5+ och har nog regnat lite. men det ser inte ut att blåsa idag.
Önskar dig en fin dag! Kram!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

3 november 2009 11:49

Förstår att Wanilla lämmnat ett stort tomrum efter sig,tänkte på dig i går.Hoppas att Folksam snart betalar ut pengarna till er. I dag så tittar solen fram mellan varven och det är så skönt
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

3 november 2009 12:26

Det var kul när posten kom i dag med det vita kuvertet, så fina, är helnöjd. Har precis satt på mig dom, får se om det börjar kännas varmt och klia, då blir jag ledsen :-( Rapporterar om utgången.
Tur att dom hade debiterat fel hos vetten, måste kännas skönt. Nu skall jag sätta fart här.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards