Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Lördag - Wanilla

Av Corina - 17 oktober 2009 13:56

Jag kom hem från jobbet som vanligt runt halv åtta. Sonen vaken redan medan dottern snusade sött i sin säng. Maken sitter ute på pass i skogen.

Wanilla möter i dörren, hur glad som helst ! Ett gott teckan tar jag det som. Maken hade lämnat en lapp om att hon var rastad på morgonen men inte hade fått mat. Så innan jag själv åt frukost tog jag fram Wanillas mat - Klass. Och där sitter hon vid min sida och tittar förväntansfullt när jag lägger hennes mat i skålen tillsammans med ett par vitamintabletter. Så har hon inte gjort på en månad nu, väntat på maten med den där sugna blicken som hon tidigare haft vid åsynen av matskålen Glad. Jag ställer skålen i matställningen och vips försvinner maten och vitaminerna ner i Wanillas mage. Lyckan som matte känner går inte att beskriva Glad. Hon äter med samma aptit som tidigare och tittar frågande när skålen är tom : var det allt ?

När hon så inser att just nu blir det inget mera går hon och lägger sig men inte på det där uppgvina trötta sättet som häromdagen faktiskt. Utan mera som vanligt. På dagarna är hon ju oftast ganska lugn här inne eftersom hon fått lära sig att hopp och lek utförs ute. Funkar inte med en lekande Berner inne vidare bra.

Jag vaknar till liv strax före kl 13 idag med huset fullt med lekande barn och en glad Wanilla. Jag tar och duschar och dricker lite kaffe innan jag klär på mig för att gå ut. Wanilla reagerar utan att blinka, upp och iväg är det ! Blir ingen gigantisk runda utan en ordinär kiss och bajstur (matte är aningen luddig efter nattjobbet). Men vad som känns så bra är att hon faktisk redan nu ser piggare ut, hon till och med hittade något intressant ute på åkern som hon rullade i vilket hon inte brytt sig i på ett bra tag nu. Sånt som man normalt retar sig på blir man just nu lycklig över när hon gör, man är lite udda eller ?

Fortsätter således men Klass helfoder även om det blir lite dyrare. Bara prinsessan äter och piggnar på sig. Naturligtvis ska det tas prover på henne och vetrinären ska göra en ordentlig koll av henne i alla fall. Hennes matvägran och avmagring har varit så pass markant så det måste kollas upp ordentligt. Men jag hoppas på många härliga år till med denna underbara Bernersennen !!!!!!!!!!!


Åter kommer med vidare rapporter i ämnet !


    

 
 
lillis

lillis

17 oktober 2009 15:02

Förstår din glädje när Wanilla åt upp sin mat och att hon verkar glad och pigg
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

17 oktober 2009 16:39

Så skönt att Wanilla verkar piggare idag, det känns som en lättnad, det förstår jag. Hoppas att hon fortsätter att äta och pigga på sig.

Varmt tack för den fina Halloweenhälsningen som kom i mailboxen, den kommer jag att lägga ut i bloggen när det närmar sig. Jag har inte gjort någon och skäms väl lite för det, men hoppas att du inte tar illa upp att du inte får någon tillbaka.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Ruth

Ruth

17 oktober 2009 18:06

Så underbart att Wanilla äter Klass så bra, nu kanske du kan börja blanda i lite torrfoder så dryger du ut mjukfodtret, Klass smaken finns ju på allt då.
Det var inte så många timmar du fick sova ut i dag efter nattens arbete, det blir tidlig kväll nu vill jag tro.
Ha en fin Lördagskväll.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

17 oktober 2009 19:12

Så roligt att Wanilla har fått tillbaka sin aptit och börjat bli som vanligt igen. Och visst är fodret värt ett par kronor mer, bara de äter.
Ha en fortsatt trevlig helg.

http://www.ekoxenskennel.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

17 oktober 2009 20:43

Skönt att Wanilla mår bättre nu, och att hon äter igen.
Kan tänka mig att du är glad.
Men kan tänka mig du varit orolig för henne.
Håller tummarna för att hon fortsätter att vara frisk och pigg.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards