Corinas Blogg

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Corina - 19 september 2009 07:29

Lördagen har kommit ännu en gång. Ingen sovmorgon. Vaknade när makens klocka ringde runt fem men det gjorde inte maken Skrattande. Knuffade lite försynt i honom så han kom sig upp. Han ska jaga idag och sonen följde med för första gången. Ska bli spännande att höra vad sonen tyckte om jaktdagen.

Jag låg kvar i sängen men somnade inte om. Runt sextiden gav jag upp. På med kläderna och ut med Wanilla samtidigt som jag hämtade dagens tidning i postlådan.

Sedan gjorde jag kaffe, gav Sixten och Wanilla frukost. Och efter en stund kom dottern upp. När jag läst tidningen kom dottern in i köket för frukost.

Så nu är vi färdiga för denna dagens start. Det blir fotboll på förmiddagen. Dottern har en träningsmatch på hemmaplan. Ska snart leta fram matchstället Flört. Måste in på affären innan matchen. Behöver lite extra för dotterns mage. Hon är lite dålig på att äta på morgonen så jag får skaffa lite yoghurt som hon kan dricka innan matchen. Annars räcker inte orken långt.

Mina bestälda pärlor kom igår. Snabba ryck. Nu väntar jag på övrig utrustning för min smyckestillverkning. Borde komma på måndag tycker jag. 

Dottern tjatar om att ta hål i öronen.Flera av hennes kompisar har fått göra det. Så jag får nog vika mig och kolla upp bra ställen som gör hål i öronen och se på vad det kostar.Ska ta tag i detta nästa vecka hade jag tänkt.

Vi har inte kommit igång med att kolla upp hur stor vår vattenskada är men till veckan ska maken börja arbetet med detta. Hoppas verkligen att det inte är allt för mycket. Problemet är ju att vi blir utan tvättmaskin och vi vet ju inte hur länge. Får gulla med grannen, dom har två, en i huset och en i garaget. Den ena kanske jag kan få tillgång till även när dom inte är hemma.Utan tvättmaskin blir det snabbt katastrof med två barn i huset Förvånad.


Ute är det mulet och regnlikt denna morgon. Hoppas det inte ska regna under matchen.Blir så trist att stå som publik då, och kallt Rynkar på näsan.Wanilla får följa med och titta på matchen idag så kanske blir det lite dåligt med foton.Svårt att både hålla hund och kamera Glad. Men kameran följer med såklart, fattas annat !

Hoppas alla får en härlig lördag. Nu ska jag ha en kopp kaffe till. Kramis !


  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards