Corinas Blogg

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Corina - 18 september 2009 14:00

Jag har petat lite med smycken idag. Hade lite kvar hemma,räckte till två par örhängen i alla fall.

   

Svårt att fotografera riktigt bra tycker jag. Men ni får kanske en hum om hur dom ser ut i alla fall. Jag längtar efter när jag får hem det jag beställde igår. Då kan jag komma igång på riktigt med både halsband och örhängen och armband. 

    

Av Corina - 18 september 2009 07:52

Äntligen fredag är det nog många som säger idag. Bland annat mina barn Skrattande. Vad kommer då att ske denna dag ?


Vår ena bil ska besiktas idag, vår SAAB handlar det om. Och maken ska sedan stycka älgen som fälldes senast. Blir nog inte många kilo kött denna gång per jägare men dock lite i alla fall. Min mamma kommer till oss för att få sina räkningar betalda via nätet. Och jag ska väl peta på här hemma lite tillsammans med Wanilla och Sixten. För den oinvigde är Wanilla vår hund och Sixten vår katt Flört.


Mitt paket från Ellos hämtade jag igår. Vinterkläder till barnen iform av täckjackor och täckbyxor. Kläderna passade precis, Almas hade jag faktiskt kunnat välja en storlek större.Men hon kan ha kläderna i alla fall och snygga var dom. Inte fullt en tusenlapp kostade kalaset.


Hittade flera sidor där man kan beställa material till smycken på nätet billigt. Mycket trevligt. Beställde dock ett stort startpaket från Panduro till att börja med och en massa pärlor från ett annat ställe som start. Så får vi se vad det blir. Min tid är ju begränsad så det lär väl dröja innan jag har något att visa upp.

Borde komma igång med stickandet igen också. Barnen skulle behöva nya mössor till sina nya kläder. Får spana efter passande garn nästa gång jag handlar. Mera sockar skulle också behövas.


Denna helg är fullbokad. Alma spelar fotboll både lördag och söndag. Match båda dagarna. Sesångens sista två matcher. Lördag hemmamatch. Den får jag sköta på egen hand. Söndag är det bortamatch. Den kan maken följa med på också.

Så är det Kyrkovalet på söndag, inte att förglömma. För vår del vore det att likna vid en dödssynd att missa just det valet Oskyldig. Maken finns ju valbar på en lista till kyrkovalet så inte kan man skippa valet då och vi är ju aktiva i vår kyrka dessutom. Så någonstans mitt i alla uppdrag måste vi peta in röstningen också. Går nog bra ska ni se Tungan ute.


Jag ska kolla igenom lite kort jag tog under gårdagen också. Om det skulle vara något att visa så uppdaterar jag detta inlägg vid ett senare tillfälle idag. Just nu känns det som om jag skulle behöva en kopp kaffe till. På återseende lite senare idag, hoppas jag Skrattande

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards