Corinas Blogg

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Corina - 10 september 2009 15:17

Så har man vaknat till då efter att ha sovit. Oj vad jag har sovit bra,sover nästan bättre på dagen än på natten Skrattande.

Kom hem lite senare från jobbet än vanligt på morgonen. Vid fyra tiden imorse fick jag ge mig av och sitta extravak hos en tant som krampade.Fick inte bukt med kramperna utan dom bara fortsatte trotts medicinering. Till slut sattes en i.v nål men då hittades ingen medicin i huset. Och jourläkaren ville kontakta bakjouren innan han ordinerade något.Kramperna fortsatte fram tills dess dagpersonalen kommit och läkaren hade inte hört av sig innan jag gick hem tio över sju.Får se hur det är ikväll när jag kommer till jobbet, om det löst sig eller om tanten är sämre. Å andra sidan vore det ju inte alls konstigt om tanten blir sämre och avlider, hon är trotts allt född -17 tror jag.  Men man ska väl trotts allt inte behöva dö i kramper i alla fall om man kan förhindra det ? Men trotts allt hade hon slutat krampa innan jag gick, allt var lugnt då men naturligtvis var tanten helt borta efter så lång tid med kramper. Att krampa tar på krafterna Rynkar på näsan.


Maken for just ner med sonen till optikern för en kontroll av synen. Sonen har ju klagat på att han inte ser bra ett tag nu. Får se vad optikern säger, om nya glas behövs i glasögonen. Naturligtvis hittar vi inte sonens extraglasögon heller. Vete katten vart dom har hamnat. Så typisktSkrikandes.Nåja dom kommer säkert fram vad det lider.


Annars så blir det inte så mycket mera idag för min del eftersom jag ska ut och jobba kl 21 igen.Men sedan är jag ledig helgen i alla fall. Då är det fullt upp också. Återkommer om detta i ett annat inlägg.


På återseende, hoppas jag. Kramis !  

Av Corina - 10 september 2009 00:28

Klockan är 00.30 och det har varit en del larm att kolla upp men inget allvarligt.....än så länge. Verkar lugnt. Vi är dessutom en extra personal denna natt. Chefens eget fel....men vi är glada i alla fall. Nu är det dags för en kopp te och en stund framför Tv:n. Man orkar inte springa en hel natt oavbrutet. Återkommer om jag har tid.


Klockan har hunnit bli 03.20 Varit ganska lugnt förutom en gammal dam som krampat och fått Stesolid för detta med bra resultat. I övrigt de vanliga larmen att springa på och hjälpa till med toalettbesök och blöjbyten. Gått runt i huset och varit social för övrigt. Det är ju viktigt det med. Nu väntar jag på att tidningen ska komma så man får lite nyheter att läsa.


Hoppas ni alla haft en bra natt. Här hoppas jag på en fortsatt lugn natt och att resterande natten går fort. Har inte hunnit bli trött,ännu i alla fall men klockan är ju inte fem ännu Skrattande. Mera te tror jag vore gott och kanske en liten banan också. Kramis !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards