Corinas Blogg

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Corina - 19 februari 2009 11:17

Så hade jag då bakat klart för denna gång. Även tvätten är färdig. Tänk vad man hinner när man gör flera saker på samma gång :)


Läste smedens blogg innan jag började baka. Och jag började fundera över varför jag i vuxen ålder inte velat åka skidor. Men jag tror mig veta av vilken anledning och som vanlig får jag skylla det hela på mamma :) Klart och tydligt kommer jag ihåg att det var hon som brukade valla mina skidor när vi skulle åka i skolan. Dessa skidor var alltid fruktansvärt bakhala. Tre meter framåt och lika många bakåt blev det när man skulle åka :)

Som barn åkte jag även slalom lite nu och då....man är ju smidig som barn. Idag skulle jag inte ens prova, är allt för rädd om livet för detta. Backarna är ju gigantiska och liften är jag livrädd ! När barnen åker är det jag som husalerar nederst i backen. Ibland lyckas jag fånga dom med kameran när dom blåser förbi i full fart.

Nu äger jag inte ens ett par skidor och inte tänker jag skaffa heller. Jag nöjer mig med stillsamma promenader med Wanilla och kameran.


För övrigt har vi - 17 grader denna dag men det blåser så kylan är hemsk när man sticker ut näsan. Så någon lång promenad idag blir det inte heller och ingen sol kikar fram idag ens. Nu har dom lovat mildare under helgen,den som lever får se !


Önskar er alla en fortsatt bra dag ! Kram !      

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards