Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Ren fröjd !

Av Corina - 28 januari 2009 08:26

Jo det är rena fröjden att starta upp datorn numera :) Att ha ett tangentbord som fungerar är en klar fördel. Har väl inte riktigt lärt mig allt i vista men det kommer med tiden. Den biten oroar mig inte alls.

Har ju nätet igång och mailen. Nu är det bara att jobba vidare.


Idag ska jag besöka min mamma som kom hem från sjukhuset igår. Hon ringde när hon kommit hem och det lät bara bra. Jag hoppas det får vara så ett tag nu. Väntar på att hon ska ringa nu på morgonen. Jag har lovat att handla innan jag åker upp till henne. Mat måste hon ju ha. Måste också se till att hennes rena tvätt följer med idag. Det torde bli lite städning också. Julen måste ju plockas bort hemma hos henne. Blir väl att byta lite gardiner också. Det skulle jag behöva göra här hemma också :)


Wanilla mår fint. Måste få tid till att borsta igenom henne senare idag också. Hon ser lite luggsliten ut just nu. Imorgon ska jag göra ett besök hos uppfödaren så Wanilla får frisera tassarna lite. Fastnar så mycket snö när man är ute med henne just nu. Samtidigt får uppfödaren klippa hennes klor också. Jag är en mycket bortskämd hundägare :) Kloklippning är inte roligt så jag slipper det gärna faktiskt...fast jag gör det om jag måste såklart !

Har lite dåligt samvete eftersom min tid med Wanilla blivit lidande den senaste tiden. Det är tur att hon har husse. Mamma har tagit en hel massa tid och ork på slutet. Jag hoppas på bättring framöver.


Har hittat Umeå fotoklubb också och funderar på att gå med i den faktiskt.Låter som en trevlig sak. Ska försöka komma mig på något möte hos dom framöver för att se om det kan vara något för mig. Har till att börja med gått med i deras mailinglista för att hålla koll på olika saker som dom pysslar med.


Får se om jag hinner göra besök hos er också....men jag lovar inget :)


Önskar er en fortsatt härlig dag ! Kram !  

 
 
Ruth

Ruth

28 januari 2009 09:19

God förmiddag !
Fullt upp som vanligt. Mamma har tur som har dig i närheten när hon behöver så mycket hjälp. Hoppas hon håller sig på fötter nu. Fotoklubb är säkert något för dig att nappa på, gör slag i saken !
Ha en bra dag, men slit inte ut dig.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

28 januari 2009 11:25

Hoppas din mamma nu får det som hon behöver i hjälpväg så att du inte behöver oroa dig!
Mycket aqtt stå i när man har en förälder som är sjuk! Jag vet hur vi har det med pappa även om mamma finns vid hans sida!
Men ändå är det mycket som jag hjälper henne med.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

28 januari 2009 12:57

Skönt att din mamma mår bättre. Du ställer verkligen upp och hjälper din mma med allt. Och samtidigt så sköter du både jobb och ditt hem. Wanilla mår bra så länge hon får vara med er. En Berner kräver inte stimulans hela tiden, de nöjer sig med att få vara en del av familjen.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
lillis

lillis

28 januari 2009 15:00

Hoppas att det kommer att gå bra för din mamma nu när hon är hemme
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

28 januari 2009 21:26

Tack för besöket! Gå med i fotoklubben, det vore väl häftigt??

Ja du, tokfian min, vad vore livet utan tonåringar??

kram på dig...

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Smeden

Smeden

28 januari 2009 22:01

Det kan väl vara roligt att vara med i en fotokubb. Men med allt du har att stå i med undrar jag om du hinner med det också,
Kramis på dig!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards