Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

God Morgon !

Av Corina - 20 januari 2009 09:35

Här har det kommit snö inatt. Så åter igen är det vinter och vitt.


Har just betalat dotterns dansundervisning : 945 kr för en termin. Svider men så länge hon tycker det är roligt att dansa betalar jag gladeligen !

Har också betalat lite saker jag köpt från oriflame, försöker ju få till utseendet lite emellanåt. Resultatet är väl tveksamt.....*S*


Så har jag beställt ny dator också. 5478 pengar kostade det mig. Om allt fungerar borde jag ha min dator på fredag. Om det var ett bra köp eller inte återstår ju att se. Gruvar lite för att komma igång med den. Har ju en massa som måste flyttas över från min bärbara.Är inte riktigt säker på om jag vet hur jag ska bära mig åt. Får konsultera min svåger, tror han kan göra det eller snarare hoppas jag att han kan göra det :) Längtar i alla fall efter ny dator. Den jag nu har gör mig snart galen ! Så om jag blir onåbar under en period beror det på att jag försöker komma igång med ny dator.


Pratat med mamma på morgonen också. Låter faktiskt ganska pigg igen. Det trista är väl att operationen dom gjorde i ryggen för ett år sedan inte har hållit. Än fungerar benet men hur länge är frågan och så har hon ont igen. Om det går att göra något vet dom inte ännu. Finns en risk för att hon blir beroende av rullstol i annat fall. Och det är ju aldrig roligt. Man kan bara hoppas att dom kan lösa detta även denna gång.

Blir nog också så att det blir hemtjänst för hennes del i framtiden. Hon vill ju inte vara helt ensam.....bara vetskapen om ett besök från hemtjänsten ger henne ju en trygghet.Men först ska det hållasen vårdplanering och när det blir vet jag inte i dagsläget.


Själv mår jag utmärkt ! Har haft en ovanligt bra natt.Sovit hela natten vilket inte är vanligt. Kanske beroende på den tablett jag tog igår kväll för att slippa vilovärken jag dras med.Så nu är det dags att ta tag i dagens vedermödor här hemma.....den sedvanliga tvätten :) Och så väntar jag med spänning på pulsvärmarna jag vann. Är så glad åt vinsten, brukar aldrig ha tur men denna gång hade jag det i alla fall :) Nu kan jag hålla mina tassar varma när jag ska fotografera....toppen !

Sedan under dagen ska jag ta en promenad....kanske kan det bli något vackert vinterfoto att visa upp.

Önskar er en fortsatt härlig dag ! Kram till er alla !  

 
 
AnnelieH

AnnelieH

20 januari 2009 10:22

Wow, ny dator..härligt! Skönt att höra att mamsen lät piggare..men inte kul det där med ryggen..skickar en kram!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

20 januari 2009 11:01

Hoppas verkligen att du kan hjälpa din mamma så det blir så bra som möjligt för henne!
Usch tråkigt när en föräldrar börja bli dåliga. Jag vet hur det känns!!

Ja hoppas det kommer idag på posten ligger i en grön påse!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

20 januari 2009 11:04

Å så kul med en ny dator!

Kram

http://teamlucas.blogg.se

 
lillis

lillis

20 januari 2009 11:06

Vad det låter härligt med snö här finns inte en gnutta kvar.Grattis till nya datorn
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

20 januari 2009 12:59

Här kom det snö igår natt men sedan regnade den bort under dagen och nu är det två plusgrader.
Grattis till en ny dator och hoppas du blir nöjd över den.
Ja, det är ett jobb att flytta över allt man har i sin gamla eller det man sparat på andra sätt.
Så bra att du har någon som kan hjälpa dig.

Skönt att din mamma mår bättre nu, men vad trist att operationen som gjordes för ett år sedan inte hjälpte.
Hoppas de kan lösa detta.
Ja, det kan nog kännas tryggare att få besök av hemtjänsten
och precis som du skriver att bara vetskapen om att de kommer kan göra att din mamma känner sig tryggare.
Och hoppas det går bra på vårdplaneringen.

Skönt att du fick sova bra inatt och hoppas du får fortsätta att göra det.
Hoppas du fick en fin promenad och önskar dig också en bra fortsatt dag.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Marianne

Marianne

20 januari 2009 23:57

Grattis till din vinst. De är ju perfekta för dig då du är ute och fotograferar.
Ny dator är alltid spännande. Ibland så har barnen dyra hobbys, men då man vet var barnen är så är de oftast värda pengarna.
Jag hoppas din mamma snart ska vara kry igen.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards