Corinas Blogg

Alla inlägg under december 2008

Av Corina - 14 december 2008 08:33

Så var det söndag igen. Idag är det kyrkobesök på agendan kl 11. Familjemässa först sedan fika i församlingsgården med Luciatåg. Alma ska vara med där. Efter det ska Alma på kalas. Jag har suttit på morgonen med PSP och gjort ett kort till födelsedagsbarnet.Alla mina barns kamrater har fått personliga födelsedagskort som jag gjort i PSP.


Plogbilen kom igår till slut efter att vi ringt om det. Blir nog en dålig plogvinter som det verkar. Verkar också som om han som kör plogbilen hittat körkortet på vägen eller något ditåt :) Förra vintern fungerade plogningen helt perfekt och vi hade en fin väg hela vintern.....denna vinter är det vägverket som ansvarar för plogning och skrapning och det har vi fått erfara verkligen, redan nu ! Gruvar mig lite om det nu skulle snöa under natten......kommer jag mig verkligen iväg till jobbet när jag börjar kl 7 ? Och vad blir det om jag måste vänta tills mitt på dagen för att ta mig till jobbet ? Vem betalar förlusten av inkomst en sådan gång tro ?


Ögat är rätt bra nu.....lite röd är jag fortfarande och torr runt ögat men annars helt ok. Magen är lite i olag fortfarande eftersom jag äter medicinen ännu men inget att hänga upp sig på är det. Så imorgon blir det att jobba igen.


Hoppas ni får en härlig Söndag allihopa ! Kram på er !    

Av Corina - 13 december 2008 11:16

Nu har snön kommit och just nu retar vi oss på avsaknad av plogbil ! Har just ringt och klagat och han maken pratademed påstod att det var plogat under natten........skitsnack ! Plogbilen var ner igår runt kl 17 och det var första gången denna vinter det plogades hos oss. Under natten är det då inte plogat alls, morr ! Vi har inte fått tidningen idag heller för att det inte går att köra vägen som den ser ut idag. Blir så less på vägverket.......


Nåja i övrigt är det ok, ögat är bättre och bättre. Tvättar idag och ska ut på snöpromenad.....bara den där j**la plogbilen kommer någon gång !



http://corinasgalleri.corina.se/#42
Av Corina - 12 december 2008 09:45

Det har snöat under natten hos oss och det snöar fortfarande. Mitt öga blir allt bättre, fortfarande lite röd och irriterad men såret jag hade ovanför ögat har läkt. Magen är orolig fortfarande men jag äter ju medicinen fortfarande.Ska äta den sammanlagt 10 dagar.

Ingen plogbil i sikte hos oss ännu......morr ! Himla tur att jag är ledig idag och slipper ut på vägen. Däremot är maken ute och kör. Han kör sin ex hustru till läkaren idag (hon ska på behandling med cellgift). Och den 17/12 ska hon genomgå en gigantisk operation för att förhoppningsvis bli av med canser.....vi håller tummarna !

Var på skolan och tittade på barnen igår och åt julgröt och skinkmackor ! Som vanligt är det så roligt att titta på barnens framträdanden ! Kameran var med såklart men fortfarande saknar jag en extern blixt så korten blir därefter ! Måste se till att få råd med den externa blixten under nästa år !


Annars blir det nog inte något speciellt denna dag. Inget fotoväder är det i alla fall. Någonsväng med Wanilla ute i snön blir det i alla fall men utan kamran skulle jag tro....om det inte slutar snöa vill säga !


Ha en fortsatt härlig dag !

http://corinasgalleri.corina.se/#41
Av Corina - 11 december 2008 14:41

är bättre men inte bra. Magen är totalknas, jag är  trött och så ska jag iväg på öppet hus på barnens skola.Dottern har en föreställning med klassen kl 16 och sonen går i luciatåget kl 17 och däermellanåt ska vi äta gröt i matsalen :) Inte går det att vara sjuk här inte.....det får bli en annan dag :)


Provar att lägga in några julpyssel jag petat med får se hur det blir ! Jag kan inte se i min dator om dom är animerade eller inte.När jag kollar så står dom stilla hos mig......är det så hos er övriga också tro ?


Ok, det tycks inte fungera med de animeringar jag gjort och laddat upp här,lite trist ! Men den som vill se dom animerade kan besöka min hemsida.

http://www.corina.se/jul3/jul3.htm


Av Corina - 10 december 2008 09:21

Än har jag besvär med mitt öga men det går åt rätt håll......magen är helknas på grund av medicinen men det fixar sig när kuren är slut :) Orkar inte sitta framför datorn några längre stunder.....det ser ögat till. Så ni får nöja er med lite fotografier idag :)

http://corinasgalleri.corina.se/#40
Av Corina - 8 december 2008 17:08

Så var då arbetshelgen slut......så även jag ! Varit på vårdcentralen idag men mitt öga.....ser ut som jag gått en runda med Tyson ! Kliar som f*n och spränger. En infektion som nu ska behandlas med T.Heracillin i tio dagar enligt läkarordination. Blir inte så mycket datakikande, jobbigt med ett öga som spökar, dessutom det öga jag ser bra på.


Wanilla åter från Stockholm.


Kritik : Ljuvlig helhet, fem men ändå kraftfullt huvud och uttryck, suverän front, härlig överlinje och kropp.Välvinklad runt om.Rör sig utm. En riktigt trevlig Bernertik.

Ökl kv 1 kk 1 ck btkl 4

Domare : Charlott Sandberg

Det eviga ck:t........nåja kritiken gick ju inte av för hackor även om man kan tycka att den kritiken borde gett certet. Hur såg cert-tikens kritik ut tro ?


Nu ska jag ta det lilla lugna....ögat orkar inte titta in till alla denna kväll. Kram till er alla !

Av Corina - 5 december 2008 08:18

Ingen hund att gå med denna morgon då Wanilla är på väg ner till Stockholm. Tomt är det men man börjar bli van att ibland vara utan hunden också. Den ende som tydligen inte vänjer sig är Sixten som bara springer hit och dit när Wanilla är borta.


Trotts att jag tog mig ledigt igår hade jag trotts allt ett uppdrag. Dottern var på ögon för att kontrollera synen. Gick bra, inga förändringar. Så vi behöver i alla fall inte nya glas till hennes glasögon. Härligt ! Annars har ju barns ögon en tendens att ändras allt eftersom dom växer och vuxit har ju Alma verkligen gjort !


Vi passade på att besöka en bekant på onkologen också som låg inne för cellgiftsbehandling. Hon åker hem idag och blir hemma till den 17 december. Då ska hon in för en stor operation.....hoppas verkligen att det ska gå bra, att dom får bort allt ! Hon var dock vid gott mod i alla fall .


Nu ska jag ha mera kaffe och sedan är det bara att vänta på att åka till jobbet. Ska handla lite innan jobbet också, vi har adventskaffe för anhöriga som kommer nu på söndag. Och till detta ska jag handla lite ett och varje idag.


Önskar er alla en fortsatt härlig dag och en trevlig helg om jag inte hinner kika runt under helgen ! Kram till er alla !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards