Corinas Blogg

Alla inlägg under november 2008

Av Corina - 23 november 2008 14:55

Festen igår var hur trevlig som helst ! Klockan två i natt låg jag äntligen i min säng.En sån tur att Alma sov hos grannen, Viktor sov hos en kompis och Wanilla var på vift :) Trotts detta vaknade jag lika tidigt som vanligt efter att ha sovit endast fyra timmar.Sandslöst, eller hur ? Men jag klev inte upp utan lyckades somna om ett par timmar till faktiskt.

Nu är i alla fall familjen komplett igen med hund och allt.Gick väl inte så värst bra i Norge (Hamar),ska försöka tolka kritiken men det är inte lätt för den som skrivit den skriver som en kratta :) En etta blev det i alla fall.

Lägger in ett bildspel från festen igår så ni får se.Som vanligt är jag bakom kameran,svårt att fota sig själv så därför finns jag inte med på bild.Men jag var välputsad i alla fall *S*

http://corinasgalleri.corina.se/#37
Av Corina - 22 november 2008 13:54

Jag vet detta men har i alla fall petat lite med psp och animerat som jag tycker är så himla kul :) Så därför blir det två inlägg denna dag bara för att det är så kul att visa vad jag pysslar med.Ta med er om ni vill ha,kanske att dekorera något själv om ni vill.Kram på er ! 

Av Corina - 22 november 2008 13:47

Barnen är på nöje idag.Själv sitter jag vid min burk :) Har jobbat med hemsidan.Lagt ut en ny sida med advents och julhälsningar som börjat komma till mig.Snart är det ju första advent.Har pillat ihop en gåva i psp.Ni som inte fått den via mail får ta den här från min blogg !


Nu får ni ha en fortsatt härlig lördag för nu ska jag putsa fjädrarna inför stundande festligheter i bygdegården ! Kram på er alla !

Av Corina - 21 november 2008 14:58
http://corinasgalleri.corina.se/#36

Gråväder denna dag,tog trotts detta en promenad som vanligt på morgonen,fast utan Wanilla då :) Kameran följde med.Fast inget egentligt fotoväder men vill man så hittar man objekt i alla fall :)

Mamma har varit hit idag så nu är jag friserad inför morgondagens festligheter.

Barnen ska på disco ikväll,pappa sköter transporten och vakten på discot.Själv ska jag njuta av friden här hemma :)

Maken har bakat bullar idag igen.Han är så duktig så.

Av Corina - 20 november 2008 14:33

Jobbat klart för denna veckan.Gissa om det känns ganska bra ?


Jobbade till kl 12 idag.Blev en bra halvdag tycker jag. Hann med att bry mig om två tanter lite extra innan jag slutade.Fixade håret åt dom och dom blev så fina så :) Känns bra att ha hunnit rulla hår och brytt sig lite extra.Man går hem på lätta fötter !


Efter jobbet var jag och handlade också. Slut på det mesta och passade på när jag liks var nere i stan.Går ganska snabbt att handla när man får göra det på egen hand :) Blir inget extra heller vilket är rätt vanligt när övriga familjen följer med.


Ska hämta hem dottern om en timme plus att jag måste hämta ett paket och handla samarin som jag glömde idag.Sedan kan jag se fram emot ledighet tills på måndag kl 16 ! Hemmet måste skötas men jag får vara hemma och det är mycket värt.

Wanilla åkte igår kväll, oj vad öde det blir ! Nu håller vi tummarna att det går bra också, eller hur ? Får hem henne på söndag mest troligt.


Ha en fortsatt härlig kväll.Hoppas hinna skutta runt hos er senare under kvällen. Kram !

Av Corina - 19 november 2008 16:32

Har inte orkat blogga under dagen.Har varit så vansinnigt trött ! Men efter en dags slappande börjar orken återkomma :) Nu har jag just stekt köttbullar på älgfärs som vi ska ha till middag när sonen kommer hem från sin innebandyträning.Sen middag men en gång i veckan överlever man det också.  

Väntar på att uppfödaren ska hämta Wanilla.Har allt klart till detta,koppel och påsen med mat :) Blir tomt under helgen men på samma gång bra helg eftersom vi ska på fest på lördag kväll och vet att det blir långt in på natten innan vi kommer oss hem.Chans till sovmorgon med andra ord på söndag:)


Funderar som bäst över vad som pysslas med inom åldringsvården egentligen. Det arbetas fram en massa metoder och verktyg på hur vi ska ta hand om våra åldringar.Det ska dokumenteras in i det oändliga och ständigt kommer det nya metoder.Och på golvet står man och ser ut som ett gigantiskt frågetecken faktiskt. Har inte en aning om vad som ska göras och hur det ska göras.Ständigt nya verktyg och skalor som ska vara sååååå bra att mäta det hela med.Jösses,jag blir galen på detta ! Är det bara jag inom detta yrke som inte begriper ett vitten ? Är jag korkad ? Efter 25 år i samma yrke så kan man ingenting....eller ? Vart tog det vanliga sunda förnuftet vägen egentligen ? Var finns den normala medmänskligheten ? Måste det till en massa krångligheter för att bedriva en god vård ?

Under alla mina år har jag haft den inställningen att jag vårdar som jag vill bli vårdad själv och som jag skulle vilja att min mamma ska bli vårdad. Är det verkligen så vansinnigt fel att tänka så idag ?

Bara en liten undran i all stillhet från min sida.


Nu ska jag fortsätta förbereda middagen så det är klart när maken och sonen kommer hem.

Kram till er alla ! 

Av Corina - 18 november 2008 09:18

Här har ni mig igen :) Hos mig snöar och blåser det idag.Jag har just kravlat mig upp från toagolvet efter att ha torkat det,vi har så liten toa att enda sättet att torka är att ligga på knä.Nu är toaletten med andra ord sanerad efter konstens alla regler :)


Har äntligen fått hem kritiken från Sundsvall,uppfödaren lämnade den till maken igår vid ett besök.


Typ : utmärkt

Storlek: utm

Mentalitet: ua


Subs-full till välsk huv, lite stora ögon som är runda.Utm skuldra,bra förbr.goda vinkl  utm benst  härl br korg vältecknad. Rör sig m fint flyt i steg fr sidan.till stab fram.trevlig helhet.välpresenterad


Ökl   kv 1   kk 2   ck   Btkl 3


Domare :  Jan Herngren


Som novis kan det inte vara lätt att tolka en kritik eller vad tror ni ? Själv har man ju varit med ett tag och sett det mesta i den vägen, vissa förkortningar är bara underliga.......


Under 2009.....troligen vid nästa löp ska Wanilla paras igen med samma hane även denna gång.Och om allt går som det ska kommer valparna innan uppfödaren ska resa till USA. Jag hoppas verkligen att Wanilla hinner valpa innan dom åker i alla fall för den biten vill jag inte vara ensam om med tanke på vilka problem Berners ofta har. Under deras resa till USA ska jag med andra ord isåfall ha hand om denna valpkull.....här hemma hos mig ! Känns bra att uppfödaren har detta förtroende för mig faktiskt ! Jag har världens bästa uppödare, håll med om detta som verkligen litar på de kunskaper jag har ! Hurra för Doremis Kennel säger jag och tackar för det förtroende jag har att vara fodervärd till en underbar tik från deras uppfödning ! Och jag hoppas på flera möjligheter att få vara fodervärd i framtiden såklart.


Önskar er alla en härlig tisdag ! Kram på er !

Av Corina - 16 november 2008 12:15

Var ute en liten stund men blev snabbt kall idag så jag gav upp.Petat med psp istället en liten stund.Länge sedan var det så minnet måste friskas upp:) Här kommer resultaten i alla fall.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards