Corinas Blogg

Alla inlägg under oktober 2008

Av Corina - 14 oktober 2008 09:50

Så en ny dag att ta tag i. Ute skiner solen även denna dag.Varit å morgonpromenad med Wanilla och maken.Blir inga foton tagna oftast när jag tar promenaden med maken i sällskap.Hinner liksom inte med då....


Och Wanilla har som vanligt ingen brådska.Är hon lös som idag får man vänta in henne. Hon kan inte begripa varför man ska ha så bråttom, det finns ju så mycket att lukta på och så mycket trevligt (?) att rulla runt i också ! Och har man henne i koppel,oftast använder vi rullkoppel, då är hon längst ut i kopplet bakom oss. Har man vanligt koppel blir det så ryckigt för den som håller i det när Wanilla ständigt tvärnitar.....vi skulle verkligen skaffa en hund till för att få lite liv och rörelse på Wanilla. Att leka med pinnar är kul en stund....tills hon lugnt lägger sig ner och tuggar på dom :) Bollar har en förmåga att försvinna och andra leksaker är roliga en stund sedan lämnar hon dom och matte får gå och hämta själv :) Ja inte är det någon duracellkanin jag fått tag på :) Nix, en lugn och sansad dam med värdighet skulle jag vilja påstå ! Fina damer rusar inte runt som galningar.....eller ?


Jag jobbar kvällen i dag med start kl 16. Ska nog gå bara bra det också.Har ju varit ledig fyra dagar nu från jobbet i alla fall.


Önskar er alla en fortsatt härlig dag !   

Av Corina - 13 oktober 2008 14:06

Av Corina - 13 oktober 2008 10:57

Så har vi då varit till Sundsvall. Resan gick bara bra även om det är jobbigt att sitta i bilen lång väg.Wanilla åkte med uppfödaren så det var inga broblem.Vi sammanstrålade med dom på Nordichallen i Sundsvall på lördag morgon.Oj vad glad Wanilla var när hon såg oss :)

Inget cert denna gång heller,ck som vanligt och tredje bästa tik denna gång.Fin kritik fick hon i alla fall.....den kommer senare när jag hämtat den hos uppfödaren senare idag.Hon visade sig i alla fall från sin absoluta bästa sida ! Wanilla är bara bäst....så de så !


Efter utställningen bar det av till ett ställe som heter Leringen,miltals utanför Sundsvall :) Där husalerar min svägerska tillsammans med sin nye hjärtevän.Där blev det god mat, vin och trevligt sällskap.Och jag fotade naturen som var vacker.Hittade en fors och min lycka var fullständig ! Enda smolken var att jag lämnat stativet hemma.Men fota gjorde jag i alla fall och en del kort blev skapliga av det forsande vattnet.

Fotade annat också men de bilderna kommer senare.Har inte hunnit kika igenom allt än.....tog över 500 bilder denna helg.

Under utatällningen hade jag inte tid.....och dessutom är jag inte riktigt bra på att fota hundar så det bidde inga bilder från utställningen för min del. 

http://corinasgalleri.corina.se/#29
Av Corina - 10 oktober 2008 15:25

Önskar alla en trevlig helg !

Nu bär det av till Sundsvall.Återkommer på måndag om jag inte hittar en dator på vägen :)

http://corinasgalleri.corina.se/#28
Av Corina - 9 oktober 2008 08:44

Hade planer på att gå ut med kameran på morgonen.Men det gick inte eftersom regnet öser ner och kameran är inte vattentät,det är inte objektivet heller för den delen.Så det blev bara en vanlig promenad istället med Wanilla.Dock med henne i koppel eftersom hon är nybadad inför utställningen på lördag.

Jag jobbar idag men börjar först kl 16.Hinner följa dottern till tandläkaren.Tyvärr hittade dom två små hål i hennes tänder trotts att vi varit så noga med tandborstningen.Nu är vi ännu mera noga,framför allt på kvällen.

Imorgon packar vi för helgens resa.Barnen ska vara hos morfar med familj.Och vi ligger alla där natten mellan fredag och lördag för att spara körsträcka.Sparar ca 14 mils resa på detta sätt.Wanilla åker med uppfödaren som vanligt.Då slipper vi stressa dessutom.Så är det bara att hoppas på att det ska gå bra för Wanilla.Hon har ju gått bra tidigare även om det inte blivit några cert ännu så länge,däremot en massa CK har hon :)


Funder hit och dit över en ny kamera. Men än så länge får det stanna vd just funderingar.Men när annat är klart och betalt kommer jag nog att införskaffa en annan kamera.Får se vad det blir:)

Troligen kommer jag inte att hinna blogga mera innan helgen så jag får redan idag önska er alla en trevlig helg.Får se om jag hinner kika in till er senare idag men jag lovar inget.

Av Corina - 7 oktober 2008 08:04

räcker inte till allt och inte tiden heller!

Det är en orsak till att jag inte bloggat något sedan festen.Söndagen blev lite seg eftersom jag var aningen trött.Klockan var kvart i tre på natten är jag lite diskret bad min man att vara tyst och sova :) Tror det blev en nubbe för mycket för honom och då pratar han oavbrutet om allt *S*

Och på söndagen var det familjegudstjänst kl 11 i kyrkan och dit ville dottern fara.Så det blev att gå till kyrkan trotts att jag helst hade sovit lite till.

Sedan skulle det ju städas lite efter festen också.Bära bort extra bord och extra stolar och diska färdigt det jag inte hann på natten-tar sin tid....


Nåja,festen blev lyckad,alla var nöjda och glada.Foton dyker upp i mitt galleri idag om jag hinner innan jobbet.


Igår jobbade jag och på kvällen hade jag möte med politiken som drog ut lite på tiden.När jag kom hem drack jag bara en kopp te och sedan var det sängen som kallade.


Ute skiner solen idag men det blåser som det gjort de senaste dagarna och i går morse fick jag skrapa bilrutorna.Snart hög tid att få på vinterdäcken på bilen är det.

Nu planeras det för den kommande helgen när vi ska ner till Sundsvall.På lördag ska ju Wanilla ställas ut.Vi får veta mera under denna dag av uppfödaren och utifrån det besluta vi när vi åker hemifrån.Wanilla får åka med uppfödaren då vi ska lämna barnen hos morfar först.Ska bli spännande i alla fall.....


Ha en härlig dag allihopa ! 

http://corinasgalleri.corina.se/#27
Av Corina - 3 oktober 2008 15:05

Idag har jag varit på benen heeeela dagen ! Dagen började strax efter sex på morgonen som vanligt.Igång med kaffet,på med kläder och ut med Wanilla för morgonpinket och hämta tidningen.

Kaffet klart när jag kom in igen.Väckte gubben då också och strax efter halv sju kom barnen upp (ner) som vanligt.Frukost och påklädning.....sånt klarar barnen själva med lite handräckning medan jag å gubben fikar och läser tidningen.

När ungarna åkt till skolan gick maken med Wanilla en längre sväng.Sedan bar det av ner för att handla.Listan var en kilometer idag tror jag :) Men det gick fint, 1800kr gick kalaset på coop på idag men då ska vi ha tillbaka 940 kr från jaktlaget för maten vi ska äta imorgon:) Var en tur på apoteket också och smet in på systemet dessutom,inhandlade öl och cider till imorgon.

Sista anhaltan var att köpa kläder till en farbror på avdelningen där jag arbetar.Blev två par joggingbyxor och sex T-shirts.Just över femhundringen gick det på.

Hem kom vi ganska exakt kl 11.Då åt i lunch,var utsvultna båda två :) Efter det har jag bakat tekakor.Bakade som vanligt på en liter.Mellan detta har jag även tvättat.Tredje maskinen snurrar just nu.Och nu börjar dagen då gå mot sitt slut.Snart dags att hämta Alma på fritids och sedan laga middag.Så riktigt än kan jag inte slappna av :)


Vi hörs kanske senare under kvällen när alla plikter är slutförda! 

Av Corina - 2 oktober 2008 19:25

Jobbat idag men flexade ut redan kl 12 idag. Härligt att gå hem tidigare.Nu är jag ledig från avdelningen tills på måndag.

Imorgon ska jag handla.Vi ska ha fest på lördag,vi ska äta surströmming med makens jaktlag.Blir nog trevligt antar jag.Förra året var det superkul.De som inte äter strömmingen ska få broccolipaj hade jag tänkt.


Ikväll har det varit duschkväll för barnens del.Snart ska dom sova för att orka med morgondagen.


På lördag blir det full rulle från morgonen.Först ska Alma ner och dansa,sedan ska Wanilla badas och friseras före utställningen nästa helg. Så ska maten förberedas innan gästerna kommer och det ska städas också.

När vi handlar måste vi ha två kvitton eftersom jaktlaget ska betala allt runt festen.Blir lite extra omständigt att handla för jag ska handla till en farbror på jobbet också som behöver nya kläder:) Japp,jag ställer upp och handlar till en boende på min lediga dag.Jag ska ju ändå handla själv så det blir ingen extra resa bara ett exra kvitto:)


Så nu ska jag se till att vila innan helgen :) 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards