Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Datorfri dag

Av Corina - 26 oktober 2008 06:30

Jag tog mig en datorfri dag igår.Slog aldrig på manicken på hela dagen.


Jag hade ganska fullt upp på förmiddagen igår.Först var det Wanilla som skulle ha sin morgonrunda,sedan frukost till barnen och kaffe till mig.Så skulle dottern på sin dans också.Efter dansen var jag och dottern upp och besökte min mor på sjukhuset.Glädjande är ju att hon är ganska så pigg i alla fall.Kanske får hon åka hem redan imorgon,vi får se.

Maken jagade på förmiddagen men var hemma halv ett redan.Dom åkte till Sorsele på eftermiddagen.Full rulle med packningen.Dottern hade redan packat så jag hjälpte sonen att packa sina prylar.Pappa fick faktiskt packa själv :) Jag blir kvar hemma med hunden och katten eftersom jag ska arbeta som vanligt......


När dom åkt inträdde den där spöklika tystnaden här hemma som jag inte riktigt gillar faktiskt.Visst är det ganska härligt men jag kan liksom inte riktigt njuta ändå.Tog en tur med Wanilla på eftermiddagen.Det blåste då och det blåser även idag ordentligt !

Spanade över röran här hemma men kom fram till att nu ska jag banne mig ha en lugn kväll med mig själv.Så jag struntande i röran och disken och blev sittande framför TV:n med en cider.Där somnade jag och vaknade mitt i natten :) På med nattkläder och vidare till sängen för att sova vidare.....

Vaknade nu på morgonen,självkart i svinottan med vad gör det ? På med kläderna och ut med Wanilla det första jag gjorde sedan kaffe och på med datorn :)

Vad blir de idag då.....tja det vet jag inte riktigt än.Ska väl ta mig an värsta röran här hemma först och främst.Sedan får vi se.Blir det uppehåll kan det kanske bli en sväng med hund och kamera under dagen.

Ensamheten här hemma stör mig lite.....är ju inte van att vara riktigt själv om man säger så.


Ha en härlig Söndag...jag ska försöka att njuta av min så gott det nu går i min ensamhet ! 

 
 
Annelie

Annelie

26 oktober 2008 06:53

Jag förstår dig, den spöklika tystnaden när familjen åkt kan vara vedervärdig.. Man kan längta ibland men när den infinner sig blir det bara tråkigt..!

http://anneliehallberg

 
Cina

Cina

26 oktober 2008 08:49

Härligt att läsa att din mamma är pigg igen.
Hoppas hon snart får komma hem.

Jag kan tycka att det är skänt att vara själv men bara ibland!

Ha en fin söndag i denna blåst!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

26 oktober 2008 10:40

Jag gillar din blogg och jag tar mig friheten att länka till den...Kram!

http://anneliehallberg

 
lillis

lillis

26 oktober 2008 10:44

Skönt att höra att din mamma är piggare och snart får åka hem.
Nu får su ta hand om dig när du är själv hemma och ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

26 oktober 2008 12:06


Gott att höra att din mamma är på bättringsväg.
Njut nu av dagen!!!
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

26 oktober 2008 18:39

Är man inte van att vara själv då blir det tyst i huset, du har ju Wanilla som följer dig som en skugga, då har man sällskap. Njut av kvällen och mys i soffan.
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

26 oktober 2008 21:50

Så roligt att din mamma är på bättringsvägen.
Är man van vid full rulle dygnet runt, så tar det ett par dagar att varva ner för att kunna njuta av ensamhet, lugn och ro.
Hoppas du har haft en skön dag.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
MAlin

MAlin

26 oktober 2008 22:13

Kul att du vill vara med i min utlottning!
Ha en bra vecka!
Kram/Malin

http://Mallan1988

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards