Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Trött idag

Av Corina - 22 oktober 2008 13:25

Idag är jag verkligen trött.Men vila? Nä det går inte.

Idag har jag varit ner till stan.Maken på Waranprov,dottern till tandläkaren och jag till mamma med lite mera mysbetonade kläder.

Mamma har nu börjat behandlas för sina infektioner men än är det lite tidigt att avgör om de ha effekt.Men hon är vid gott mod och inte alls lika dålig som förra gången.


Man undrar ju varför människor inte respekterar diverse önskemål.Mamma har förklarat för sina vänner och sina grannar att dom inte får besöka henne när dom är förkylda eftersom det kan betyda katastrof för mammas del.De allra flesta respekterar det naturligtvis ! Men då är det hennes närmsta granne som inte respekterar mammas krav utan springer hos henne i tid och otid tillsammans med sina snuviga ungar. Man undrar ju om vissa har frigolit innanför pannbenet (förlåt) !

Dom är kanske inte dumma men nog verkar dom ha lite otur när dom tänker ändå.......:)

Själv skulle jag inte tänka tanken att besöka henne när jag är förkyld.....har ju på nära håll sett verkan av detta.Kostade ju nästan mamma livet i våras! Hon fick ju ligga drygt fyra månader på sjukhuset innan hon fick komma hem och det vill jag helst slippa igen !

Nu ska i alla fall mamma vaccineras innan hon får åka hem igen,både mot influensan och mot lunginflammation.Vaccinationer som hon såklart tar regelbundet även när hon är hemma.

Det mest trista var ju att mamma skulle resa utomlands i nästa vecka.Det kan hon ju inte nu utan får avboka den efterlängtade resan till Grekland....på grund av en person med frigolit i skallen :(


Ha en fortsatt härlig dag.....tror jag ska luta ner mig i soffan en stund och blunda ! Kram på er ! 

 
 
Ruth

Ruth

22 oktober 2008 13:59

Man blir fly förb. när inte grannarna kan respektera din mamma, kanske skall du tala med henne ? för tydligen har det inte gått in i pappskallen, eller så tror hon att det är överdriven försiktighet. Hoppas innerligt att mamma snart är hemma igen och frisk !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

22 oktober 2008 14:49

synd att folk inte respekterar en,mendet finns ju folk till allt.Hoppas att din mamma snart är på benen igen, vad tråkigt att hon inte kan åka på sin resa till Grekland
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

22 oktober 2008 15:07

Det är ju så man kan bli riktigt tokig för mindre hur i hela friden tänker folk igentligen. Klart man inte springer in till folk när man är sjuk. Man måste respektera andra människor som är svaga.
FY TUSAN så tråkigt för din mamma att inte komma iväg på sin efterlängtade resa till Grekland. Men hoppas verkligen att hon kommer iväg senare o att hon nu piggar på sig!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

22 oktober 2008 15:40

SÅ TRÅKIGT!!
Bli sjuk och även missa en sådan resa
Hoppas din mamma blir frisk fort!!
Sänder en stor kram

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

22 oktober 2008 23:37

Skönt att din mamma inte är lika dålig som förra gången och är vid gott mod.
Håller tummarna att hon snart känner sig kry och stark igen.
Ja, jag tycker också det är otroligt när människor inte täker på risken att smitta andra när de är förkylda,
speciellt äldre och andra som är känsliga av andra orsaker.
Kan tänka mig att din mamma är ledsen att inte kunna göra den efterlängtade resan till Grekland.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Smeden

Smeden

23 oktober 2008 00:16

Waran andvändes även som råttgift. Men det är grymt sätt att ta livet av dem.
Tråkigt att din mamma inte kan resa till Grekland. Men det finns väl fler möjligheter innom kort? Kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

23 oktober 2008 00:16

Vilken otur att din mamma missar sin efterlängtade och förmodligen välbehövda resa till värmen. Men om din mammas grannar inte har vanligt folkvett och inte respekterar att din mamma inte klarar av att utsättas för smitta, så är det nog bäst att du ryter till ordentligt. Passa på nu när du är arg, det brukar gå hem även hos de som inte annars förstår när en arg person säger ifrån på skarpen.
Jag hoppas på att din mamma snabbt ska bli bra igen.
kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards