Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 september 2008

Svacka

Av Corina - 18 september 2008 08:49

Tror jag kommit in i en svacka i mitt fotograferande.Inget jag fotar blir bra.Eller också håller min kamera på att ge upp,man vet aldrig.

Var ute en stund på morgonen tillsammans med maken och Wanilla.Av alla kort jag tog var det endast tre som eventuellt går att göra något av :(  


Nåja,kan ju vara jag som är ur form också.....har ju varit förkyld och fortfarande är det ju lite sånt kvar.


Ganska sent igår kväll ringde en av viktors kompisars mamma hit och sökte sin son.Jag tänkte inte så mycket på detta just då tills nu på morgonen då jag ser en liten notis i tidningen om en elvaåring i Tavelsjö som varit försvunnen.Gossen slutade skolan kl 15 och kl 21.30 hade han inte kommit hem.Nu löste det sig tydligen då han kom hem själv efter att polisen kontaktats.Han hade tydligen varit ute och cyklat.Men jösses vad hans mamma ska ha varit orolig ! Tur att det inte hänt något allvarligt i alla fall.


Igår bakade jag tekakor inför helgen då jag jobbar så familjen ska ha mackor.Blev ganska lyckat,till och med barnen åt :) Och det är ett bra betyg här hemma....att barnen äter *S*


Ha en fortsatt härlig dag ! 

 
 
Ruth

Ruth

18 september 2008 10:52

Tror inte att ditt fotande beror på kameran, utan det är nog så att du inte själv är riktigt motiverad, gör en liten paus så kommer du tillbaka när nya motiv dyker upp i naturen, kanske snö ;D
Otrevligt när barn avviker utan att dom talar om, det händer ju så mycket otrevligt, usch och fy, tur att det slutade lyckligt.
Känner doften av nybakat, sniff !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

18 september 2008 11:30

Du kanske inte är motiverad just nu,jag tycker du tar så fina kort.
Vad otäckt med pojken,vilken tur att han kom tillrätta
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

18 september 2008 16:11

Det är otäckt när barn är borta,vår granne tappade sin två åring och vi sökte länge.
Det visade sig att krypit under föräldrarnas täckte och somnat.
ja du tar jättefina kort så det är nog kameran

http://www.astridla.com

 
Cina

Cina

18 september 2008 18:18

Säger som de andra säkert inget fel på kameran utan att du inte mår så bra.

Men fy så hemsk med pojken, skönt att höra att inget allvarligt hade hänt! Barnen måste ju höra av sig så man vet vart dom är , men barn glömmer att mor o far kan vara oroliga ibland.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

19 september 2008 09:10

Jaså, du gillar hösten! Det gör inte jag,åtminstone inte när de när som i år. Augusti och september brukar vara underbara månader här på Gotland och hösten brukar vi inte se något av förrän i oktober. I år är det ingen ordning alls. Men det är inte mycket att gnälla om utan det gäller att "gilla läget".
Hoppas att du fortsätter att krya på dig!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Marianne

Marianne

21 september 2008 00:15

Du har nog fortfarande känning av din förkylning. En rejäl förkylning sitter kvar länge i kroppen och det är svårt att få tillbaka både ork och lust. Så vänta ett par dagar med att ta nya foton så kommer nog inspirationen tillbaka. Det går ju inte att ligga på topp jämt.
Fy så obehagligt att ett barn saknats. Man far illa över att höra att någon försvinner. Men nu var det tur nog en som helt enkelt inte hört av sig till hemmet.
Inte lätt att vara förälder när det lurar faror av alla de slag utanför husknuten.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards