Corinas Blogg

Alla inlägg den 2 september 2008

Av Corina - 2 september 2008 10:10

Maken mår ganska bra men han har fortfarande ont.Dock går det att jaga för honom i alla fall.

Har just pratat med honom i telefonen.Han hade då just fällt en kviga så han var ganska nöjd trotts ont i revbenen :) Och det blir älgkött på bordet även denna vinter för vår del.


Som igår tog jag Wanilla och följde barnen till skolbussen.Tankarna hamnade hos Barnen i Bullerbyn där jag gick tillsammans med den lilla flocken på fem barn i åldrarna 6 år upp till 10 år :) Vi bor ju i en by som visserligen är lite större än bokens Bullerbyn men miljön blev något liknande tycker jag och just det där att gå till bussen......det är ju en bit att gå.Det är ju trotts allt tur att dom inte behöver gå hela vägen till skolan för dit är det i alla fall runt sju kilometer.

Grannen har telefonproblem och det måste grävas så nu måste dom gräva upp en god bit av våran gräsmatta också.Gör väl egentligen inte så mycket men det blir ju lite extra arbete med att återställa gräsmattan igen.Tur att vi är vana med detta.Det är ju inte första gången vår gräsmatta får lida för att grannar måste gräva :) Man får se det possitiva.....vi får så nytt och kanske blir det mindre mossa *ler*

http://corinasgalleri.corina.se/#19

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards