Corinas Blogg

Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Corina - 9 augusti 2008 10:22

Ny dag och nya utmaningar !


Morgonrundan med Wanilla fick jag göra själv idag då maken skulle bort tidigt.Trivs fint med att gå själv med Wanilla.Man går och småpratar med henne hela tiden :) Och hon lyssnar så bra när jag går ensam med henne,det är sällan jag har henne i koppel när jag är ensam.Hon kommer så fint när jag ropar. Svårare är det ju att fotografera när jag går själv med Wanilla. Men det brukar bli några kort i alla fall, så även denna morgon.Galleriet uppdaterat...självklart !

Tyvärr har jag fått skit i kameran och detta inverkar negativt på vissa kort.Skiten syns tydligt ibland och då får jag redigera dessa foton.Trist men också väldigt tidsödande.Måste få kameran rengjord snarast ! Hoppas kunna fixa detta på måndag.


Idag såg jag 20 kanadagäss ute på åkern på promenaden.För att vara säker hade jag Wanilla i koppel tills jag passerat dessa fåglar.Visserligen är hon ingen jakthund men det har hon inte förstått själv :) Så passerade vi en död kråka också.....Wanilla fortfarande i koppel vilket var tur för allt ska ju annars smakas på :) Inte en aning om hur kråkan dött men den hade inga synliga skador i alla fall.

Wanilla ska smaka på allt när hon är lös,fågelskit är tydligen en delikatess ! Värre är det om hon ska smaka på svamp eftersom vissa sorter inte lämpar sig så värst bra att smaka på. Det har vi fått erfara tidigare med henne.Jösses vad hon dräglade efter att ha smakat på svamp,turligt nog går sånt över av sig själv. Grodor och paddor är andra saker som man bör undvika att smaka på också.Lyckligtvis har vi klarat oss från dessa hitintills i alla fall.Men man får vara på sin vakt med en matglad hund i släptåg :)


Till middag idag har vi gäster, våra grannar med barn. Blir Gorgonzolagratinerad älgfile denna dag med potatis dessutom då vi har börjat nalla ur landet nu :) Nypotatis, mums säger jag bara ! Till detta en god sallad. Ett glas vin till dessutom är ju aldrig fel. Efterrätt vet jag inte om det blir men vi har glass hemma och det äter ju alla.Får se....


Nu får jag önska er en härlig lördag ! Kram på er alla ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards