Corinas Blogg

Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Corina - 15 maj 2008 19:31

Tog en tur till Wanilla ikväll.Jobbar ju hela helgen så jag var bara tvungen att få pussa på valparna och krama om Wanilla ! Imorgon är valparna 7 veckor gamla och nästa fredag får vi hem våran älskade Wanilla.Gissa om jag längtar !

Uppfödaren är hur nöjd som helst med Wanilla och hennes valpar och pratar redan om nästa kull:) Dom är lite sugna på att använda samma hane en gång till på Wanilla då dessa valpar verkar bli fina.Men vi får se hur det blir med den saken.Nu ska ju Wanilla komma hem och vila upp sig efter valpningen i första hand,hämta sig.Hon ser för gräslig ut just nu ! Mager och utan päls!


Har pratat med mamma idag och allt lät possitivt.Hon skulle börja sy gardiner när grannen hjälpt henne plocka fram symaskinen.Verkligen ett steg i rätt riktning måste jag säga.Jag blev verkligen glad att höra henne tala om det:)


Fråga inte vilken valp som är vilken på bilderna för dom är verkligen lika varandra de tre.Flest foton blev det nog i alla fall på tikvalpen denna gång eftersom hon fanns runt oss hela tiden.Men visst är dom underbara!!!

Av Corina - 15 maj 2008 10:46

Ännu en ledig dag.Tog tillsammans med gubben en ordentlig promenad på morgonen.Solen skiner och det är inte lika kallt som det varit de senaste dagarna.

Nu har jag "sanerat" hemma hos mamma också.Alla mattor är borta liksom diverse pedistaler som stod ivägen överallt.En del döda blommor är också kasserade.Lite möbler flyttade så hon ska ta sig fram med rullstolen mera obehindrat.Passade på att klippa henne också så nu är hon fin i håret också.Tvättade gjorde jag också.Förhoppningsvis ska jag få lite andrum ett tag nu.

Idag ska jag själv besöka vårdcentralen för cytologiprovet jag glömde bort förra veckan.Bra att man får ta detta prov med jämna mellanrum även om det kostar 100 kr.Ev canser kanske kan upptäckas i ett tidigt stadium!

Två nya bilder får ni idag, en blomma och ett foto på där vi bor.Håll till godo!

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards