Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Corina - 8 maj 2008 13:47

Upptäckte att jag skulle ha varit på cellprovstagning idag ! Så nesligt,har aldrig missat en sån tid tidigare.Var ju tvungen att ringa och erkänna mitt misstag.Fick en ny tid till nästa torsdag istället och den får jag bara inte missa!

Kan man skylla på rökstoppet tro eller är det begynnande demens tro ? Eller är det bara så att man har för mycket runt sig ?


Lägger ut lite foton istället och siktar in mig på nästa torsdag då istället och ser till att komma mig i tid till frissan idag då:)

Av Corina - 8 maj 2008 08:04

Så var det ny dag igen....och nya utmaningar.

Hostan minskar nu.På morgonen har jag nästan inte hostat ett dugg och under natten har jag inte heller vaknat av att jag hostat.

Märkte nu på morgonen också att smaken har blivit bättre också.Kaffet smakar kaffe igen:) Att vara rökfri känns så himla bra! Detta är min 6:e dag som icke rökare!

Har skaffat sugtabletter med nikotin också som jag tar mellan varven.Blir jobbigt för käkarna att tugga tuggummi hela tiden.Och sugtabletterna smakar mint och fungerar lika bra.


Idag ska jag till frissan och putsa av håret lite.Sedan måste det nog färgas på lite också.Men vet inte om jag hinner det idag.Men det kommer ju en dag imorgon också.Maken hjälper mig med färgningen,han är så duktig så!


Mamma skrivs nog ut imorgon igen.Hon är mycket piggare nu.Och nu har hon fått fixa tänderna också så hon kan äta ordentligt och inte har ont i munnen.Hon blir nog hos oss över helgen skulle jag tro.Så får maken köra henne hem till sig på måndag.Att gå börjar också fungera bättre för henne nu.Inne går hon riktigt bra nu men ute behöver hon rullstolen.Det är ju tur att hon har tätt mellan vännerna där hon bor.Mentalt verkar hon må bättre också tycker jag.Hon har fått medicin faktiskt som lugnar henne lite.Den har fungerat utmärkt!Så nu hoppas jag att det ska fungera igen.Jag håller tummarna allt vad som går!


Nu ska jag dricka en kopp kaffe till och sedan funderar jag på en promenad med kameran i lugn och ro så får vi se om det blir några trevliga kort att visa för er igen:)


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards