Corinas Blogg

Alla inlägg den 17 april 2008

Av Corina - 17 april 2008 09:11

Ny dag och nya utmaningar !


Jobbar kvällen idag igen.Men sedan är jag ledig tre dagar.


Återknyter lite till gårdagens inlägg om min "fantastiska" arbetsplats. Man kan ju undra om våra gamlingar får någon vård alls faktiskt. Men visst får dom det och de allra flesta är nöjda.De allra flesta är väl nöjda men så finns ju undantag och det är dessa undantag som inte ska uppstå.Ingen ska behöva känna osäkerhet om den vård vi ska ge.

Bland personalen hos oss pågår just nu en generationsväxling och jag funderar lite över om det är detta som inverkar på det hela. Jag vet inte hur dagens utbildningar är byggda.Men då jag fick min utbildning till skötare ingick även vikten av en god relation till anhöriga.Den biten borde väl även ingå i dagens utbildningar tycker man.Eller är det bara attityden som ändrats så radikalt? Men jag har lite svårt att riktigt köpa den tanken eftersom problemen med dålig personal även innefattar de i min egen ålder ( jag är ju ändå inte lastgammal). Man har lätt idag att "prioritera" bort väldigt viktiga saker tycker jag, som ex anhörigkontakt och ordentlig städning.Återkommer säkert till detta ämne när jag fundilerat mera.


Igår var jag och besökte min mamma igen och möttes av en sprudlande glad mamma! Länge sedan jag mött en så glad mamma. För första gången på länge kändes besöket possitivt.Hon har visserligen en UVI men den behandlas och bekymmrade henne inte nämvärt.Däremot ska hon nu få sina tänder i nedre käket fixade då det visat sig att hon har en inflammation i käken.Tänderna har tagit stor skada av mediciner hon ätit under många år!

Och så tränas hon dagligen igen och hade varit uppe och gått runt sängen igår. Hon är svag efter tre månader i sängen men nu verkar det ha lossnat i alla fall. Hon har fått beviljat full hemtjänst från kommunen också och hemresan planeras för fullt...igen ! Nu får man verkligen hålla alla tummar som finns att det ska gå vägen denna gång! Däremot planeras hemresan till en dag jag jobbar kväll och sedan helgen. Och det är svårt att fixa ledigt utan att det blir surt efter. Att byta en hel helg är inte lätt och jag kan få arbeta på tok för långt pass pga ev byte.Så jag måste försöka fixa detta på annat sätt,kanske försöka få hemresan flyttad till måndag efter min arbetshelg.Då är jag ledig två dagar och kan i lugn och ro ordna med lite av varje till mamma.

Huvudsaken är i alla fall att det verkar ordna sig igen för henne.Åter igen vågar man med andra ord hoppas:)


Nu ska jag se om varmvattnet kommit.När jag skulle duscha på morgonen hade vi inget varmvatten.Och att duscha kallt är inget jag längtar efter!


Önskar er alla en härlig dag! Här lyser solen denna dag och förhoppningsvis tinar den bort mera snö så det kan få bli riktig vår även hos oss.  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards