Corinas Blogg

Alla inlägg den 12 april 2008

Av Corina - 12 april 2008 15:01

En ledig lördag, från mitt arbete då vill säga.

Låg tills närmare halv sju idag, rena sovmorgonen:)

Maken var då redan uppe och i full färd med att göra morgonkaffe. Han hade också redan gjort eld i pannan. När kaffet var igång hämtade han tidningen. Barnen var vakna sedan länge. Alma satt och såg barntv och Viktor petade med datorn.


Idag har vi varit ner till Umeå. Alma har haft sin dans och medan hon dansade var jag och Viktor upp till min mamma. Maken följde Alma till dansen. Fortfarande medtagen men jag tycker i alla fall hon var lite piggare. Men nog märker man att orken tryter orentligt, och tålamodet också. Brusar upp för minsta lilla numera. Pratade lite om framtiden med henne. Hon har i alla fall varit upp, har ju egen rullstol. Och hon hade vid ett tillfälle klarat i och ur stolen på egen hand. En enorm påfrestning för henne i detta läge. Men jag tror hon gör detta för att kunna komma sig hem. Och hemtjänsten ska ju kunna hjälpa henne med mera än städning och tvätt. Hon har ju rätt att få hjälp flera gånger per dag i olika omgångar. Men det ska ju ordnas från sjukhuset innan hemgång.

Klagar på det mesta numera och jag förstår att det är jobbigt. Just nu är det maten som gör henne illamående säger hon. Inget som serveras på sjukhuset är bra enligt henne. Fast å andra sidan kanske det är ett gott tecken när hon börjar klaga ?


Min nostalgibild denna dag består åter igen av mig själv och Silver. Denna gång i skogsmiljö. Jag har ju jagat tidigare, slutade när jag fick Viktor. På detta kort är det inte jakt det handlar om utan jag är ute i skogen och vi har byggt älgtorn och märkt upp rågångar denna dag. Ett trevligt arbete som är nog så roligt som själva jagandet faktiskt. Kan upplysa att jag fällt två älgar och två rådjur under mina år som jägare. Jag hoppas kunna återuppta detta intresse när barnen blir äldre och kan följa med ut i älgskogen. Viktor är ju 10 år denna sommar och skulle mycket väl kunna följa med denna höst. Vi får väl se hur det blir med den saken. Silver däremot var ingen jakthund alls. Brydde sig inte om vilt men följde gärna med ut i skogen och njöt av att få lufsa runt lös och ledig!

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards