Corinas Blogg

Alla inlägg den 4 april 2008

Av Corina - 4 april 2008 18:01

Så var det då fredag igen då.Jobbat har jag idag, 7 - 17.Rätt lång dag men den har gått ovanligt fort och lätt.Ändå har jag gjort en massa kvarlämnade uppgifter denna dag som jag retat mig på ett tag nu.Som vanligt inte mina uppgifter men till slut ger jag som vanligt upp och gör det själv istället för att säga till.Borde sluta reta mig på olika saker eftersom man inte mår bra att ständigt vara irriterad.Men det är svårt!

Nu ska jag jobba hela helgen,en lång helg eftersom jag börjar kl 7 varje dag och på söndag har jag dessutom delad tur vilket jag avskyr.Får vara på jobbet från före sju på morgonen tills kl 21 på kvällen med ledighet mellan kl 12 och 16.En riktig skitdag!

Avdelningen börjar i alla fall repa sig efter måleriet av alla rummen nu.Tog skruv när jag undrade över vad dom pysslat med hela min lediga vecka:)Under mina två lediga dagar denna vecka har det hänt massor så ibland lyssnar vissa i alla fall:)Kan ju också bero lite på att anhöriga börjat ifrågasätta saker och ting till vår chef:)Men man skäms verkligen när anhöriga ska behöva klaga hos vår chef för att vissa ska få lite snurr!På samma gång ska jag ju inte behöva ta åt mig då jag vet att jag skött mina uppgifter plus en massa andras uppgifter dessutom.

Det som fuskas mest med just nu på avdelningen är städningen av rummen.Vi har ansvar för var sitt rum och det är inte alls speciellt betungande att se till att få det städat en gång i veckan tycker jag.Ibland kan det vara så att man inte hinner men sånt händer ju alla men det ska inte sättas i system att hoppa över städningen i flera veckor.Men så har det varit på slutet....det vanliga har varit att jag ids inte idag,skrämmande inställning till ett arbete som man ha betalt för tycker jag!

Nåja,man får ju hoppas på bättring nu när klagomål kommit från anhöriga till chefen.Kanske blir det bättre.....men man vet ju aldrig!

Kommer nog inte att hinna besöka Wanilla å valpar under helgen pga arbetet.Får bli ett besök på måndag istället med kameran i högsta hugg.Idag är valparna i alla fall en vecka gamla.Får se om uppfödaren fotar idag och får ut på sin hemsida.Jag brukar kunna låna deras bilder utan problem.Så det kanske kan bli uppdatering i helgen i alla fall:)


Hoppas ni alla får en härlig fredagkväll !

Friday

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards