Corinas Blogg

Alla inlägg under mars 2008

Av Corina - 17 mars 2008 17:51

Mamma är tillbaka på lungavdelningen nu igen.Har kunnat prata med henne i eftermiddag.På geriatriken hade dom inte kunskap att hjälpa henne med de problem hon har.Nu ska jag till henne i morgon i alla fall.Svårt att bilda sig en uppfattning per telefon.


Själv har jag kurerat min mage med samarin idag.Känns bättre men inte helt bra.Förhoppningsvis löser det sig i alla fall.


Har tagit några kort på Wanilla idag.Ska fixa till dom för att sedan visa dem för er också.   

Av Corina - 17 mars 2008 14:26

Mår blä,magen jäklas.Magkatarr kanske,än så länge kör jag samarin.Lindrar lite i alla fall.

Mamma sämre,tillbaks på lungavdelningen igen idag.Ska försöka komma mig ner till henne imorgon.Just nu känns inget speciellt roligt i alla fall.Dels mår man skit själv, mamma sämre igen och så sonens problem också.Det är mycket just nu.

Possitivt är ju att Wanilla verkar ha valpar.Imorgon ska det kollas ordentligt i alla fall.Spännande


Lite funderingar runt melodifestivalen har jag även om jag egentligen inte bryr mig så mycket.Vad jag mest funderar över är,är vi svenskar verkligen så lättledda.Många tidningar har ju gett segern till Perelli ganska länge nu och vips så vinner hon.Är det så att de flesta röstar som media vill,att många inte har en egen åsikt.Jag vill inte påstå att hon var bäst alls men det är min åsikt i detta.Jag röstade inte heller,det gör jag aldrig eftersom jag egentligen struntar i det hela då den stora finalen mest liknar tjuv och rackarspel numera."Om du kliar min rygg" dyker upp i mina tankebanor av någon anledning.



Av Corina - 15 mars 2008 14:02

En kort uppdatering av Wanilla kommer här.Mätad idag igen och nu mäter hon ca 89 cm.Har med andra ord ökat ytterligare bara sedan i tisdags då hon mätades senaste gången.Goda nyheter med andra ord:)

Av Corina - 14 mars 2008 21:58

Tänkte kika in och skriva några rader innan jag knoppar.Är hemma nu efter ännu en arbetskväll.Allt har gått bara bra trotts att en farbror var aningen på avigan ikväll.Men till slut blev allt bra.Kanske inte är så lätt att göra som andra vill när man varit kapten innan demensen slog till.Och ännu svårare när man dessutom är hur trött som helst,då blir "ledningarna" betydligt längre än vanligt.


Har jobbat lite med Paint Shop Pro och egna foton på slutet.Lite kul faktiskt och prova göra tavlor baserade på egna foton.Tänkte visa dom här i bloggen.Inte alla på en gång men två och två.Då räcker dom längre:)


Ha en fortsatt bra kväll och natt! Ska upp kl 5 imorgon för att börja jobba kl 7.Har ju en bit att köra och vill hinna vakna till liv innan jag åker.Blir lite säkrare om man är ordentligt vaken:)

Av Corina - 14 mars 2008 10:40

Maken körde ju sonen till skolan denna dag på grund av det jag tidigare skrev på morgonen.Detta är naturligtvis inget alternativ,han ska ju ändå våga åka buss till skolan tycker jag.

Maken har nu talat ännu en gång med en personal om problemet som sonen har.Denna gång tror jag det blir bättre gehör eftersom denna fröken tar tag i saker och ting ordentligt och är duktig på detta också.Hon ska nu tala med plågoandens (sorry) lärare också för såhär ska det inte få fortgå.....


Så ska jag också naturligtvis updatera mig med sonen också om hur allt fungerar.Sedan ska vi även ta kontakt med gossens mamma också för ett samtal.Verkar ju behövas tycker jag i alla fall.

Av Corina - 14 mars 2008 09:34

Ja hur ska man uttrycka sig egentligen? Jag blir både arg och besviken på samma gång.

Sonen vägrade ta bussen till skolan idag.Det har hänt förr också och detta på grund av en ett år äldre kille som kliver på på samma ställe.Jag frågade lite försiktigt vad som hänt och för en gångs skull fick jag också ett svar. Igår morse hade killen imiterat strypgrepp på sonen! Och detta upplevde han såklart som hotfullt....vem skulle inte det ? Kom också fram att han blir knuffad så fort den andra killen passerar även i skolan.Så sonen uttryckte tydligt att han är rädd för killen. Och jag blir bara så arg och lessen. Såhär ska det helt enkelt inte får vara! Skolan vet sedan en tid om detta eftersom vi påtalat det till både sonens lärare och personal på fritids.Men tror knappast att dom märkt något.....sånt här brukar ju hända i det fördålda,ungar är ruggigt slipade! Nu måste vi verkligen ta tag i detta och kontakta killens mamma.Sonen ska för hundra gubbar inte behöva vara rädd för att åka buss till skolan och vi ska banne mig inte behöva köra sonen till skolan på grund av detta! Jädra skitunge (ursäkta uttrycket)!


I övrigt en vanlig dag.Fredag är det dessutom och för många hägrar en ledig helg.För min del ser jag fram emot en arbetshelg igen med start kl 16 idag.Tycker arbetshelgerna kommer allt tätare:) Ska nog gå bra även denna helg antar jag. Har lovat klippa en farbror på avdelningen. Gjorde detta för ett tag sedan och hustrun blev så nöjd så.Och nu fick jag det förtroendet ännu en gång.Känns ju bra att kunna hjälpa till,en klippning kostar ju en del oavsett hur man ska ha det klippt.Och att klippa karlar är ju inte så svårt när man har maskin.En pensionär idag har det ju inte så fett och hon betalar dyr avgift för makens vård hos oss. Kan jag få ner eller bort någon utgift för någon gör jag det med glädje i hjärtat!

Av Corina - 13 mars 2008 21:15

Foton på min "lilla" Wanilla blev det idag.Numera är hon måttligt intresserad av kameran.Ser nästan ut att tycka att matte borde ge sig snart med denna syssla:)Men matte kan inte låta bli att fota familjens prinsessa! Hon är bara bäst!

Av Corina - 13 mars 2008 12:44

Jahapp så var det ny dag igen.Startade exakt som alla andra dagar här hemma när jag inte jobbar tidig morgon.

Exakt kl 06.00 kliver sonen upp och ca 30 minuter senare kommer hans syster också ner från sängen:)

Själv kravlade jag mig ur sängen halv sju idag.Då var maken redan igång,höll på att göra kaffe.Första att säga god morgon är som vanligt Wanilla och Sixten:)

Kl.08.00 bär det av för barnens del till skolan.Jag själv klädde på mig och påbörjade dagens arbete här hemma.La ihop de rena kläderna och körde igång en ny tvättmaskin.Kikade på golvet i tvättstugan och huva vad det såg ut.Fram med snabeldraken och sedan skurtrasan och vips....så såg det betydligt bättre ut!Skulle behövas en storstädning men det får vänta tills längre fram.Då brukar maken hjälpa mig också.

När Wanilla fått sin runda bar det av ner till mamma på sjukhuset med den nu mycket efterlängtade tv:n.Satt och småpratade en stund också naturligtvis.Dock tycker jag hon verkade lite negativ idag.Hon tycker inte det händer något alls.Har svårt att inse att detta kommer att ta lite tid.Man försöker ju lite fint påpeka detta så man inte ska reta henne:)Hon vill hem och det förstår jag ju men på samma gång måste hon ju inse begränsningarna också.Träningen med att gå måste hon ju göra eftersom ett liv i rullstol är ju inget hon vill ha heller även om hon med all säkerhet kommer att behöva rullstolen emellanåt.Det är inte så vansinnigt lätt att vara dotter till en ganska så envis tant på 63 år !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards