Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 3 mars 2008

Vår ???????

Av Corina - 3 mars 2008 09:55

Det pratas om vårtecken i vår södra del av landet.Låter underligt med tussilago och andra vårtecken i mina öron just nu.Här snöar det för fullt idag igen.Jag och Wanilla såg ut som snögubbar när vi kom in från vår promenad på morgonen.Våren verkar lååååångt borta här i alla fall och jag klagar inte.Trivs fint med vårt vinterland:)Härligt att trampa runt i den fina vita snön.

Jobbar i alla fall med vårgåvor till nätvänner just nu även om det känns lite tokigt:) Bökar även med påskgåvorna just nu.Påsken är ju lite närmare i alla fall.

Mamma opereras idag,ligger troligen på operationsbordet just nu.Lär nog inte höra från henne idag i alla fall.Hon skulle höra av sig när hon piggnat till.Och så länge inte sjukhuset hör av sig känner jag mig lugn,ringer dom brukar det inte vara goda nyheter.

Funderar på vad jag ska laga för middag denna dag.Samma problem nästan varje dag faktiskt.Får fundera vidare ett tag till tror jag och fråga barnen också vad dom kan tänkas villa ha.

Som vanligt blir det att småplocka här hemma.Så är det när man har barn i huset.Ligger grejer lite var stans som man måste ta reda på.Sedan tvättade jag igår och tvätten ska vikas och läggas in i skåparna igen också.Ett ständigt återkommande arbete:)

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

3 mars 2008 15:30

Kan tänka mig att det känns oroligt nu när din mamma ligger på operationsbordet.
Så känns det nog alltid vid operationer.
Från mitt hjärta jag hoppas att operationsn blir som förväntat, och att din mamma snart mår bättre.
När det gäller våren så kommer den nog så småningom i norr också.
Här i söder har jag hört talas om att olika vårblommor har kommit.
Men det känns lite konstigt att inte haft någon vinter innan.
Vilken så vacker bild du har här. Har du gjort den själv ?
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards