Corinas Blogg

Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Corina - 2 mars 2008 17:39

Ska bara kika in och visa lite foton,dels på barnen och så på Wanilla,där ni kan se hur hon tappat päls på örat pga Rävskabben.

Två av barnen är mina.De andra två är grannens.Den äldre killen är Viktor och den blonda tösen är Alma som fyller 7 år idag.

Av Corina - 2 mars 2008 12:36

Idag blir min prinsessa Alma 7 år.Stora damen med andra ord.Presenter och tårta på morgonen såklart!


Igår var vi ner och besökte min mor på sjukhuset.Sedan var vi ner och handlade också.Alma behövde nya täckbyxor,de gamla var totalt utnötta.Hade sån tur att få tag på exakt likadana som de gamla.Utanför affären fick hon byta till de nya och de gamla hamnade i en sopkorg bredvid med en gång:)Inhandlade lite annat smått också och efter det var det dags för Almas dans.Hon dansar på balettakademin här i Umeå en gång i veckan,andra terminen nu.Och det älskar hon! Igår fick föräldrar och syskon sitta med och titta,det får man inte göra i vanliga fall.Barnen är så duktiga och dom har gullig och duktig fröken också.


Idag har jag varit ute en stund med min kamera medan maken ladade ved.Tog några foton som finns på min hemsida (fotografier 3).Efter gårdagens snöfall har vi det vitt och härligt hos oss.Och det är skönt ute idag.


Känns lite konstigt att sitta och jobba med vårbilder faktiskt på psp.Jobbar med vårgåva till mina nätvänner men det är lite svårt då det är långt till våren här hos oss.Pysslar också med påskgåvor just nu i psp som så småningom ska hamna hos mina nätvänner hade jag tänkt mig.Påsken är ju inte så långt borta.


Wanilla verkar må bra nu igen.Idag åt hon till och med frukost som vanligt igen.Piggare på promenaderna också,hon har nog varit ordentligt påverkad av rävskabben.Ser lite kul ut att hon har ett öra som är nästan hårlöst:)Hon har fler hårlösa fläckar på kroppen men dom syns inte lika tydligt eftersom hon i övrigt har mycket päls.Dag 41 är det idag sedan första parningen:)


Nu i eftermiddag ska vi på ett minikalas hos grannen eftersom Felicia,deras mellanbarn fyllde 6 år för ett tag sedan.Passar ju bra då Alma fyller 7 år idag.Gemensamt kalas!

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards