Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

Måndag

Av Corina - 25 februari 2008 09:06

Äntligen är denna helg slut säger jag bara. Har ju jobbat men milde himmel vad jag har slitit ont! Nu i efterhand inser jag ju att jag borde ha varit hemma även helgen men jag är ju bara sån att samvetet gnager då man vet hur det ser ut på avdelningen.Skulle ha jobbat idag också men kroppen formligen skriker av trötthet.Så jag var tvungen att stanna hemma idag från jobbet även fast jag vet att de som jobbar får slita....

På vårdcentralen sa dom att jag troligen har något virus som drabbat balansnerven och att det måste läka ut själv.Så det är bara att härda ut.Nu får jag i alla fall ta det lugnt i tre dagar innan jag eventuellt ska jobba igen två dagar.Jag hoppas det ska ordna sig.....


Har fått svar på Wanillas blodprov och det är rävskabb hon drabbats av.Så nu fortsätter behandlingen för hennes del.Tycker att hon kliar sig mindre nu efter senaste behandlingen i alla fall.Så det går åt rätt håll.Om hon har valpar vet vi ännu inte.Idag är det i alla fall dag 35 efter första parningen.Bara att vänta och fortsätta hoppas !


Mamma är kvar på sjukhuset och lär så bli bra länge till eftersom hon fortfarande inte kan gå.Rtg visar på problem med ryggen igen,någon nerv ligger i kläm som gör att ena benet är förlamat.Om det går att ordna vet dom inte ännu.I övrigt har hon dock piggnat till och börjar lessna på sjukhuset.


Har äntligen uppdaterat min hemsida.Under sjukdomen har jag liksom inte orkat med detta arbete.Men nu har jag lagt ut några nya foton på fotografier 2 och jag har lagt in nya länkar (som jag lovat sedan länge).Även en ny speciell gåva har jag också lyckats få in.Jag brukar ju i normala fall uppdatera min hemsida nästan dagligen men är man dålig så är man och då får sånt vara.Men nu blev det av i alla fall.

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

25 februari 2008 14:26

Du behövde nog stanna hemma och vila, men förstår att det är lätt att tänka på hur de andra får jobba.
Men jag tror det är viktigt att sköta om sig själv också för att orka.
Vad läskigt det låter med virus som sätter sig på balansnerven.
Vad virus kan sätta sig på de mest konstiga ställen. Jobbigt !
Vad skönt att nu ni vet vad Vanilla drabbats av så ni kan behandla henne.
Trist att din mamma fortfarande har det så jobbigt med sitt ben, och från mitt hjärta jag hoppas de kan göra något åt det.
Och det måste ju vara så jobbigt att ligga på sjukhus så länge.
Önskar dig en bra dag. Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ruth

Ruth

25 februari 2008 18:59

Ja, du skulle ha lyssnat på mitt råd och stannat hemma till krafterna återvänder. Är det brist på personal så får dom baske mig ta in extra folk. Nu tar du det varligt tills du blir frisk, annars förhalar du det hela !!!!!!!!!!

Hur skall det gå för din mammas ben, så trist när det har blivit så. Förstår att hon börjar ledsna på sjukhusmiljön, stackare..

Wanilla hade rävskabb som jag befarade, inte roligt. Förr fick man bada dom flera gånger, men nu ger dom sprutor. Hur blir det då tro om hon är med valpar ? usch...

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

25 februari 2008 19:46

Rävskabb hade vår Stella förra året.Inte sjutton tog dom något blodprov på henne.
Dom gick på min beskrivning och ville inte ens se det utan skrev ut droppar i nacken.
Det är ju smittsamt så jag förstår att dom inte ville ha oss till djursjukhuset.
Numera så har jag en som kommer hem till oss och det är inte dyrare heller. Några kronor men inte mycket.
Har förstått att du också mår dåligt,ja det här var inte kul alls.
Virus på balansnerven är jättejobbigt.

http://www.astridla.com

 
Marianne

Marianne

25 februari 2008 22:37

En väninna till mig har haft influensan och hon mår inte bra även att det gått tre veckor nu. Skönt med ett svar på Wanillas klåda, nu kan hon ju få en behandling som hjälper. Det går bra att behandla dräktiga tikar mot rävskabb.

Hoppas din mamma ska bli återställd. Det är jobbigt när ens kropp inte vill det man själv har lust med.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards