Corinas Blogg

Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Corina - 10 februari 2008 18:05

Började fundera lite över hembygdsföreningens ovanliga mötestid och skärskådade det mail jag fått med dag och tid och ser då att framför 8:30 står ett utropstecken.Inser då att det skulle kanske stå 18.30 istället.För att vara säker ringer jag den i styrelsen som mailat.Och jodå det skulle stå 18:30 inte 8:30.Ganska stor skillnad med andra ord:)

Hinner nästan inte lägga på luren så ringer nästa ur styrelsen till mig och meddelar att man blivit tvungen att ställa in kvällens möte pga att minst tre ur styrelsen ligger sjuka.Så var det med det,blev inget möte i alla fall:)


Man får väl hoppas att årsmötet blir av i alla fall på utsatt tid för den har dom lagt ut på Tavelsjös hemsida:)  

Av Corina - 10 februari 2008 14:45

Så har vi varit på familjemässan i vår kyrka.Tog två kort på kyrkisbarnen när dom sjöng.Har lagt korten på min hemsida fotografier 2 tillsammans med en del andra kort jag tagit dels igår och dels idag här hemma på gården.


Vi blir av med vår präst nu den 6 april.Då flyttar han och hans hustru upp ovanför Skellefteå.Vi blir då både av med präst och kantor eftersom hustrun är kantor.Trist,kommer att sakna det paret.Dom har varit en stor tillgång här i Tavelsjö faktiskt.

På samma gång ska det bli spännande att se vad vi får istället.Idag var det ett par präster på besök för att titta under mässan.Två yngre kandidater till tjänsten.Verkade trevliga båda två.Kan kanske vara trevligt med lite yngre.Församlingen skull nog må bra av en föryngring! 

Av Corina - 10 februari 2008 09:53

Eller är det morgon tro ? Jag har i alla fall varit vaken sedan kl 6:)


Enligt mina anteckningar och mail skulle det vara möte med hembygdsföreningen nu på morgonen kl 8.30.Så jag gjorde mig i ordning och gav mig av som vanligt.Klockan var ganska exakt 8.30 när jag kom fram.Inte en enda fanns på plats.Väntade till kl 9 utan att någon annan kommit och började fundera om jag läst fel i mailet.Åkte hem och kollade men jag hade läst helt rätt.Nu väntar jag på någon förklaring från övriga styrelsen angående detta.Får se om det kommer någon.


För tillfället är ett kyrkobesök inplanerat kl 11 idag.Det är familjemässa och dottern ska sjunga med kyrkis.Det missar vi inte,vi missar sällan familjemässor och familjegudstjänster som hålls i vår kyrka.Lite lättsammare kykobesök de gångerna så barnen kan ta del också.Och just nu känns det som om även jag behöver en rofylld stund också.


Blev en trevlig kväll tillsammans med grannarna igår.God mat och ett gott vin till detta och trevligt sällskap.Bli lagom sent också eftersom vi har barn i samma åldrar som blir trötta efter ett par timmar.Under kvällen tog jag och grannfrun en ordentlig promenad med Wanilla också.Ibland är det trevligt med sällskap på hundrundan.Fast oftast uppskattar jag mina ensamma rundor med Wanilla allra bäst:)Det är härligt att strosa tillsammans med Wanilla i lugn och ro och "prata" med henne :)


Pratat en kort stund med min mamma i telefon också på morgonen.Hon orkar inte prata så länge men i alla fall.Hon hade fått sova mellan kl 24 och 05 denna natt.Oftast har hon ju sovit enstaka timme tidigare.Så hon lät lite piggare.Hon meddelade också att dom eventuellt skulle släppa isoleringen igen men det var inte säkert.Men fortfarande har hon hemskt ont,främst i magen och vad som döljer sig där vet man ju inte.Har även svullnat i övriga kroppen också men det beror troligen på medicinerna.Fortfarande har hon ingen känsel i ett ben också.Så att gå på egna ben fungerar fortfarande inte.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards