Corinas Blogg

Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Corina - 24 januari 2008 18:41

Nej det har inte varit någon bra dag.Vädret har varit illa fast vi har fått mera snö:) Fast vädret bryr jag mig inte om,det är som det är och det bästa är ju att vi fått en massa snö:)


På jobbet har det varit en trist dag.Kort med folk,bara tre personal på morgonen.Här var det att prioritera ordentligt.Man hinner inte allt när man bara är tre.Många som brukar komma upp fick ligga denna dag pga för lite folk....trist men sant:) Så fungerar dagens åldringsvård.Kan säga att det inte är kul att vara personal alla gånger.Som extra krydda kom lunchen en timme för sent idag dessutom.Hela dagens planering går genast åt skogen.Att hinna städa är bara att glömma.Får bara hoppas att ingen anhörig börjar klaga.Dom betalar ju faktiskt för att få städat också.Men som jag sa,man måste prioritera och det finns massor med andra saker som är viktigare än städningen en sån här dag.Det var dags att fylla på i skåpen på rummen med blöjor och sånt.Det måste bara finnas när man jobbar.Och våra boenden måste få sin skötsel,den är prio ett faktiskt.Så då skiter jag faktiskt i städningen!Hann knappt med min lunch idag,blev bara 30 minuter.Just så pass man hann kasta i sig något ätbart och dricka en kopp kaffe.Tur man har bra mage.Kan bara säga att det kändes inte helt fel att få gå hem när klockan blev 16 !

Telefon från sjukhuset också under dagen,mamma inlagd akut igår.Åkte in med ambulans.Ligger på lungan med en kolapsad lunga bland annat.Fick prata med henne men det gick knappt att höra vad hon sa:( Hon mår verkligen dåligt,detta är allvarligare än tidigare.Nu hoppas jag bara att jag ska slippa något samtal därifrån under natten för det brukar inte betyda något possitivt:( Kommer nog att sova dåligt om ens något denna natt.Försökte få tag på min bror nere i Göteborg men har inte lyckats än.Ska prova senare i kväll.Han måste ju få veta även om han inte kan göra mycket åt läget.

Nä dethär var ingen bra dag!


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards