Corinas Blogg

Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Corina - 21 januari 2008 19:22

Måndag har passerat.Har varit ner till stora staden idag.Gubben skulle till tandhygenisten så jag passade på att följa med ner.Handlade två presenter eftersom dottern ska på kalas både lördag och söndag.Så inhandlade jag två par nya vinterhandskar till dottern.Vet inte hur hon bär sig åt men hon har nött sönder tre par denna vinter...hittills.


När vi kom hem ringde uppfödaren och ville låna Wanilla någon timme för ett blodprov...för att kolla progesteronet (heter så tror jag).Troligtvis blir det att para onsdag-torsdag denna veckan.Passade på att be dom klippa tassarna och klorna på henne också....då slipper jag för jag gillar inte att klippa klorna även om Wanilla är en ängel att klippa klor på.


Pratade också om en hund till från dom.Talade om att jag var intresserad av en på foder igen.Och det var dom intresserade av.Verkar inte vara allt för långt borta heller.Kan bli från någon av årets planerade kullar rent av.Spännande!Kanske har vi två vovvar innan årets slut?

Vi hoppas på minst sex valpar från Wanilla.Dom har en mycket ivrig köpare i Japan som helst vill ha tre valpar till (har redan köpt en).Så nog blir detta ett spännande år när man ser till hunderiet i alla fall.


Wanilla har några torra utslag på öronen.Kliar lite nu och då men inte konstant.Dock har hon blivit tunnhårig på öronlapparna.Uppfödaren föreslog att det kunde vara rävskabb....men jag är lite tveksam till detta.Borde inte katten också uppvisa några problem då också?Rävskabb ska väl vara ordentligt smittsamt vad jag vet.

Jag tror lite mera på att det är torr luft och att hon borde få vara mera ute.Som det är nu blir det ju att vara inne den mesta tiden,förutom promenaderna under dagen.Vi skulle haft en hundgård där hon kunde få tillbringa lite tid varje dag.Tror nog att pälsen skulle må utmärkt av detta.Vet inte om jag har rätt men fundera i de banorna kan man ju få göra.Blir det inte bättre får jag söka vetrinär för detta.Hårlösa öronlappar är ju inte vackert.Hon har dock inga problem på övriga kroppen....konstigt tycker jag.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards