Corinas Blogg

Alla inlägg under december 2007

Av Corina - 20 december 2007 18:16

Snart är julen verkligen här! Och jag är klar med förberedelserna. Det sista blev klart idag.Så nu kan jag koppla av och se till att orka jobba också:)


Fick håret klippt och färgat idag också.Mamma var hit som hastigast idag och gjorde detta.I gentjänst klippte jag hennes hår.Känns bra att vara någorlunda fin till jul även om jag ska arbeta den mesta tiden.


Julklapparna är färdigköpta också men en del ska slås in.Det hinner jag imorgon.


För övrigt är det verkligen ishalka här hos oss.Men det blev en skaplig tur med Wanilla på morgonen i alla fall.Lite kort blev det också som jag som vanligt lagt in på hemsidan,fotografier 3. Bilden på barnens bobbar är väl kul! Undrar om det blir mindre bobbar eller om det blir små pulkor kanske ? Vad tror ni ?  

Av Corina - 19 december 2007 10:01

Ännu en dag att ta vara på. Jobbar kväll igen.Sedan är jag ledig två dagar innan ett nytt arbetspass på tre dagar.Dessa två lediga dagar kommer att gå åt till att förbereda innan julhelgen.

Måste handla mat och sista klappen på torsdag.Sedan ska det sista pyntet fram också.Det ska barnen vara med på också så det blir nog på fredag efter avslutningen i kyrkan.


Mina tankar går ofta till utsatta barn under julhelgen.Många är dom som fasar inför denna helg och ledighet från skolan.Allt för många har en ledighet med fulla föräldrar att se fram emot,även hugg och slag.Det gör ont i ens hjärta att ha vetskapen om detta.Vi lever i ett hårt samhälle som inte tar hand om alla,långt ifrån alla.

Av Corina - 18 december 2007 12:14

Och min skivare bråkar.Jag blir så irriterad!Det är himla bra med datorer och dito men det ska fungera,så de så!


Värmegrader idag så det tinar.Hur trist som helst.Blir bara is och halka.Man törs nästan inte gå ut.


Som vanligt snurrar tvättmaskinen här hemma och idag går även tummlaren.Tvättar sängkläder bland annat och dom torkar jag i tummlaren för att spara plats att torka det övriga.


Ska hämta paket idag.Ett med julklappar jag beställt och ett med kläder till barnen.De små växer så det knakar tycker jag.Och på torsdag handlar jag det sista innan julen.Sedan kan det bli jul.

Just nu känns det lite trist att måsta jobba på julaftonen.Men det ska väl gå även denna gång.Är ju inte första gången jag jobbar julen.


Man märker på barnen att dom börjar bli less nu.Trötta och gnälliga är dom oftast på kvällarna.Lovet kommer verkligen lämpligt för dom behöver vila.


Wanilla har inte börjat löpa än i alla fall.Ju längre hon väntar ju bättre är det.Hoppas på att det dröjer tills efter nyåret.För övrigt mår hon bara bra.Ser ut att börjat bygga på pälsen igen nu fast än ser hon luggsliten ut:)

Lite jobbigt att gå ut med henne nu eftersom vi har gott om vilt runt knutarna.Oftast får vi hålla henne i koppel.Hon har en skrämmande bra näsa den där damen som hon använder synnerligen flitigt!

Av Corina - 16 december 2007 11:19

ännu en gång:)

Vi har varit hemma denna helg.Hade grannarna på middag i fredags.Blev ganska sent så vi sov ett tag på lördagmorgon.Kanske blev det en cider extra också så man var lite seg faktiskt.Men å andra sidan hade vi en synnerligen trevlig kväll allihopa.

Idag är sonen hos en kompis och dottern är ute och provar skidorna som hon ärvt av storebror.Brorsan ska få nya skidor efter jul är det tänkt.

Själv jobbar jag med mina foton i psp.Testar lite olika saker.Alltid lär man sig något.

Har lagt ut lite nya bilder på hemsidan från sammankomsten i fredags bland annat (fotografier3).

Av Corina - 13 december 2007 18:37

Dagarna bara går och går.Idag är det Lucia....redan.Vi har haft besök av lucia på avdelningen idag.Det har vi varje år...från Waldorfskolan i Umeå.Dom är duktiga.

I övrigt har det varit en bra dag.Jobbat över en timme idag eftersom vi hade arbetsplatsträff i eftermiddag.En timme hit eller dit spelar ingen roll,får ju tiden i flexklockan.Kan vara bra att ha.


Löneförhöjningen från nyår blev inte så dålig,drygt 2000 kr mera i månaden.Är nog bästa höjningen sedan jag startade min karriär i vården för 24 år sedan.


Wanilla mår bara bra,inget löp än i alla fall.Fast hon beter sig som om det vore dags.Är lite extra snusig på promenaderna och ovanligt kelen.Helst ska jag tillbringa mina dagar med henne på golvet och gosa tycker hon.Men man kan ju inte sitta på golvet hela dagarna även om det är en rätt mysig sysselsättning:)Hon är ju världens mysigaste hund i mina ögon.

Övriga familjen mår också bara bra.Barnen börjar se fram emot lovet nu.Sonen har uppnått målet för denna termin,han har idag räknat ut sin mattebok.Den ska lämnas in till fröken imorgon.Han har varit så duktig så.Nu får han den nya boken som han sett fram emot ett tag nu:)

Alma pysslar så det knakar!Klipp,klistra,måla och rita är det bästa hon vet.Blir mycket som ska sättas upp:)

Även maken mår fint.I morgon åker han och hämtar vår nya spis.Vi har fått en begagnad spis av hans syster.Hans syster köpte ny och då får vi hennes och för oss är den ny trots att den är från 1991:) Nyare än vår som är sedan 1983 i alla fall.Och den är ju gratis dessutom! 

Av Corina - 12 december 2007 17:41

har det hunnit bli.Igår hade jag inte tid att blogga.Var på barnens skola på öppet hus.Tittade på deras teatrar och åt julgröt med skinksmörgås.Hade en trevlig dag faktiskt.Har lagt ut fotografier på hemsidan (fotografier 3)Det blir ganska mycket fotat när det är barnen som uppträder,är roligt att ha kvar!


Är inte så orolig över att ha Wanilla borta i drygt 2 månader.Har ju tre minuters promenadväg för att hälsa på:)König och Linnea på Doremis har inget emot att jag kommer att vara där ooooofta tillsammans med Wanilla.


Idag har jag köpt sonens julklapp.Ett smärre hål i kassan blev det.Nu är det dotterns kvar att inhandla.Resten av klapparna kommer med posten nästa vecka.Så jag är snart färdig med paketandet.Barnen får var sin lite dyrare klapp sedan blir det lite smått också naturligtvis.Blir alltid det eftersom dom ju gillar mååååååånga paket (det gör faktiskt jag också men jag får i bästa fall två).

Nu blir det att koppla av lite och sedan hopp i säng för att arbeta imorgon igen.  

Av Corina - 9 december 2007 21:09

Så var det då söndag och den är snart slut den dagen också.

Varit igång större delen av dagen.Dottern har haft dansavslutning idag.Oj vad dom var duktiga! Man njuter av att titta på alla duktiga små barn och kan inte låta bli att imponeras av deras fröknar som verkar ha minst lika roligt som barnen.Dansbilder finns på min hemsida (fotografier 3).Det är dottern som står längst fram med den långa morotsnäsan:)Barnen ska föreställa snögubbar.

Sedan ikväll har vi varit till Wanillas uppfödare och fått Wanillas tassar och öron friserade.Har också fått kolla det hon kliade på runt svansroten.Inget allvarligt,Linnea tvättade ordentligt och klippte bort hår runt området och behandlade med atibiotikasalva.Får hålla koll ett tag nu så det inte blir värre.Nu får jag hålla koll så jag i tid upptäcker om Wanilla börjar löpa.Meningen är nu att hon ska betäckas vid nästa löp.Uppfödarens egen hanhund Ubbe ska bli pappa till eventuella valpar.Behöver jag tala om att det är liiite spännande? Dom har just levererat en kull valpar.Sista valpen åker nästa helg....till Japan.Tyverr gick det illa med en av valparna i kullen.Han fick dom avliva...av någon anledning som jag inte kan gå in på här.Har fått det förklarat men orkar inte återge det hela.Skulle bara bli virrigt i alla fall.Alltid synd och trist när det slutar såhär med någon valp i alla fall.

Men spännande att Wanilla ska betäckas är det i alla fall.Jag hoppas det ska gå bra och att det ska bli fina valpar också.

Av Corina - 8 december 2007 14:31

igen då. Idag har vi gjort en stadsresa eftersom dottern skulle dansa och vi skulle byta dotterns skridskor vi köpt som var för små.

Jag blir lika fundersam när man är ute och åker bil på våra vägar.Varför har vi hastighetsbegränsningar? Och är det ingen som har noterat att väglaget inte är det bästa? Om det står 90 på skylten så är man tydligen tvungen att köra minst 110 och står det 70 måste man minst upp i 90.Och inte kan man ju ligga efter någon ,nä man måste köra om till vilket pris som helst för först måste man vara.

Jag förundras över att det inte händer fler gigantiska olyckor när man ser bilisternas beteende på våra vägar.De allra flesta kör på tok för fort och gör omkörningar som får mig att rysa av obehag!Jag är lika glad varje dag att jag inte blir inblandad i någon olycka för även om jag är försiktig vimmlar det ju av andra som inte är det ute på våra vägar dagligen.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards